با اینکه آن زمان تجربه حضور در «درباره الی»، «چهارشنبه سوری»، «کنعان» را داشت اما همچنان در باور بسیاری از مخاطبان با «من ترانه پانزده سال دارم» شناخته میشد.
مانی حقیقی سال ۹۰ «پذیرایی ساده» را با بازی خود و ترانه علیدوستی جلوی دوربین برد.
شاید باهوشی حقیقی و امیر کوهستانی به عنوان فیلمنامه نویس «پذیرایی ساده» باعث شد این فیلم در ذهن بسیاری از علاقمندان سینما ماندگار شود چون در زمانی که بحث هدفمندی یارانهها در ایران مورد توجه بود آنها داستانی را روایت کردند که در آن یک زن و مرد با بازی ترانه علیدوستی و مانی حقیقی با یک ماشین شاسی بلند دل به جاده میزدند و در میان مردم مستضعف پول پخش میکردند چون میخواستند هر جور که شده از شر آنها خلاص شوند.
اما پس از داستان فیلم، آن چیزی که مورد توجه بسیاری قرار گرفت، بازی ترانه علیدوستی بود.
آن زمان خبری از «شهرزاد» و «فروشنده» نبود ولی علیدوستی با این فیلم رگههایی از بازی زیرپوستیاش را به رخ کشید.
حتی آن نگاه شیطنت آمیز و خندههای نخودی و هیستیریکاش با گذشت سالها هنوز تحسین منتقدان را در پی دارد.
علیدوستی با یک بازی ساده و بدون اکتهای اضافه نشان داد که بازیگری تنها مشت به دیوار کوبیدن و فریاد زدن نیست، بلکه میتوان خیلی راحت ماشه را کشید اشکی از گوشه چشم جاری شود.
بازی ترانه علیدوستی در فیلم «پذیرایی ساده» شاید یکی از پنج نقش به یاد ماندنی او باشد که مورد توجه مخاطبان و منتقدان قرار گرفته است.
«پذیرایی ساده» برای اولین بار در سیامین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و پس از آن خیلیها منتظر بودند که نام ترانه علیدوستی به عنوان برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن اعلام شود اما در پایان این اتفاق رخ نداد و علیدوستی به دومین سیمرغش نرسید.
ستون «جامپ کات» به مرور نقشهای ماندگار دهه نود میپردازد و پنجشنبه هر هفته ساعت ۲۲:۳۰ در «فیلمنیوز» منتشر خواهد شد.