هنوز سریال کمدی «ماه عسل» به کارگردانی منوچهر هادی روی آنتن نرفته و کیفیت آن سنجیده نشده، مدیران تلویزیون بار دیگر پروژهای در اختیار این کارگردان قرار دادهاند؛ یک سریال اجتماعی که از ماه گذشته کلید خورده و بهزودی خبرهای آن منتشر خواهد شد. سوال اصلی اینجاست که تلویزیون با کدام پیشینه به منوچهر هادی اعتماد میکند و پشتسرهم پروژه در اختیارش میگذارد؟ آنهم کارگردانی که نه در تلویزیون و نه در شبکه نمایش خانگی، سریالهای قدرتمندی تولید نکرده است.
به گزارش فیلمنیوز، منوچهر هادی بعد از پروژههای ناموفق «دل»، «گیسو»، «نیسان آبی» و «نیوکمپ»، به تلویزیون برگشته و با آن پیشینه ناموفق، مدیران تلویزیون پشتسرهم به او سفارش سریال میدهند.
شهریور امسال که اعلام شد منوچهر هادی درحال ساخت سریال کمدی «ماه عسل» برای تلویزیون است این سوال را مطرح کردیم که تلویزیون برچه اساسی به یک کارگردان اطمینان میکند؟ آیا پیشینه یک کارگردان اهمیتی برای مدیران ندارد؟ چرا کارگردانهایی با سوابق قدرتمندتر باید پشتدر تلویزیون بمانند و کارگردانی مثل هادی به این سرعت پروژه بگیرد؟حالا دو ماه از انتشار آن مطلب و مطرح شدن این سوالها گذشته و شنیدهایم هادی بعد از «ماه عسل»، درحال ساخت سریال اجتماعی جدیدی برای تلویزیون است.
منوچهر هادی بعد از ساخت سه سریال «خوب، بد، جلف»، «خداحافظ بچه» و «دلدادگان» در تلویزیون با سابقه ساخت چند فیلم سینمایی، به شبکه نمایش خانگی رفت و سریالهای «عاشقانه»، «دل»، «گیسو»، «نیسان آبی» و «نیوکمپ» را کارگردانی کرد.
شاید بتوان گفت از میان سریالهایی که هادی برای شبکه نمایش خانگی ساخت، فقط همان اولین سریالش «عاشقانه» اثری موفق و پرمخاطب بود. تجربههای بعدی او در این عرصه، آثاری بودند که با انتقادهای زیادی روبهرو شدند و حتی عوامل این سریالها را هم راضی نکردند.
«دل»، «نیسان آبی»، «گیسو» و «نیوکمپ» هم با اعتراض زیادی روبهرو شدند و وضعیت به جایی رسید که هادی مجبور به بازگشت به تلویزیون شد.
به نظر میرسد مدیران توجهی به قدرت یک کارگردان و جذابیت آثارش ندارند و سرعت یک کارگردان در ساخت سریال برایشان اولویت بیشتری دارد. آنهم در شرایطی که کارگردانهای مطرح و کاربلد زیادی پشت درهای تلویزیون ماندهاند.
مطمئنید که سریال جدیدش مال تلویزیونه شاید خانگی باشه چون درحین ساخت سریال ماه عسل که بود یه جاخوندم به طرحی رابه ساترا برای سریال خانگی ار ائه دادندشعید اون باشه بعدم من نمی دونم ماه عسل جطوره ولی آخرین سریالش یعنی دلدادگان ۷یلی خوب وپرمخاطب بود د مورد فیلمنامه سریال ماه عسلم قبل از ساختش توسط منوچهر هادی الرئیس سیمافیلم بک جامونده کخ گفت این سریال فیلمنانه فوق العاده ای داره.
ازپروژه «زرافه« که کتعلق به شبکه خانگی بود انصراف دادند و مشغول ساخت سریالی برای تلویزون شدند.
ببخشیدا دوباره نظ میدم من اصلا از طرفدارهای کارهای آقای هادی یا حتی خودشونم نیستم وحتی شاید دلخوری هایی هم ازشون داسته باشم ولی به هرحال آدم باید حقیقت را بگه اینکه می گید کارگردانان مطرح وکار بلد پشت در صدا وسیما وایستادن اولا که آقای هادی کارگردان نسبتا مطرحی هستند وبرای تلویزیونم کارهای پر مخاطبی مثل همین خداحافظ بچه وهمین ودلدادگان وکارای دیگه راساختندپس هم نسبتا مطرح هستند هم کاربلد ولی بقیه کارگردانان مطرح رفتند رفتند نمایش خانگی مگه کارگردان مطرح وکار بلد بیکار میمونه واصلا احتیاجی به کار صدا وسیماداره البته منظور نبست که پس هر کارگردانی که اومده صدا وسیما مطرح نیست وفقط از سر نیوز مالی اومده.
والبته من فکر میکنم اتفاقا به خاطر پرمخاطب بودن کار آخرشون تو تلویزیون بعنی همون دلدادگاندوباره بهشون پیشنهاد کار اجتماعی دادند بعدم بعصی از کارگردانها ممکنه تو سینما ونمایش خانگی موفق نباشند اما تو تلویزیون در عوض خیلی موفق باشند برعکشم اتفاق می افته مثلا آقای مدیری هم زیاد تو سینما ونمایش حانگی موفق نیستند اما کارای تلویزیونیشوون پوفقه.
نکنه شما همین سریال را گفتید که پژمان بازغی ودارا حیایی توش اند من قبلا فکر میکردم همونماه عسل هست که ونا به تازگی بهش اضافه شدند ولی من فکر نیکنم اینم کمدی باشه مه اجتماعی ۰ون دارا حیایی بیشتر بهش میاد که کار طنز کنه تا اجتماعی.
خداحافظ بچه شاهکار بود واقعا اون موقع ها