شنبه, خرداد 24, 1404
فیلم‌نیوز
تبلیغات
  • صفحه اصلی
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • تئاتر
  • گالری
  • نظرسنجی
  • درباره ما
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • تئاتر
  • گالری
  • نظرسنجی
  • درباره ما
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
فیلم‌نیوز
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی چهلمین جشنواره فیلم فجر

پرواز برفراز آشیانه فاخته

فیلم نیوز توسط فیلم نیوز
12 فروردین 1401
در چهلمین جشنواره فیلم فجر, سینمای ایران
0
پرواز برفراز آشیانه فاخته

طناز طباطبایی از سال 1383 وارد سینما شد و از نیمه دوم دهه هشتاد با فیلم «صداها»ی فرزاد موتمن بازی‌اش مورد توجه قرار گرفت و اولین نقطه عطف کارنامه‌اش با این فیلم رقم خورد.

حاصل فعالیت‌های سینمایی طباطبایی از ابتدا تاکنون بیش از سی فیلم است که اکثر آنها جزو آثار موفق سینمای ایران به حساب می‌آیند. طباطبایی در چند سریال تلویزیونی از جمله «میوه ممنوعه» و «پرانتزباز» و چند سریال شبکه نمایش خانگی از جمله «قلب یخی3» و «شاهگوش» بازی کرده و چندبار هم روی صحنه تئاتر توانایی‌هایش را به نمایش گذاشته است. کارنامه طناز طباطبایی خالی از ایراد نیست. با اینکه به بعضی از فیلم‌هایی که بازی کرده، نقدهایی وارد است اما در مجموع کارنامه‌ای موفق و پربار دارد. این بازیگر سعی کرده کارش را بی‌حاشیه پیش ببرد و این یکی از رمزهای موفقیت اوست.

طناز طباطبایی برای بازی در فیلم «بی رویا» برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن شد

طباطبایی سه سال پیش در فیلم «شنای پروانه»، نقشی کوتاه اما اثرگذار بازی کرد. اهمیت نقش به قدری بود که مورد توجه داوران قرار گرفت و اولین سیمرغ مکمل زن را نصیبش کرد. سال گذشته در جشنواره فجر چهلم برای بازی در نقش اصلی فیلم «بی‌رویا» دومین سیمرغش را گرفت. نقش طناز طباطبایی را در «بی‌رویا» می‌توانیم یک جورهایی توسعه یافته‌ی‌ نقش‌هایی بدانیم که سال‌هاست در سینما ایفا می‌کند. او حالا دیگر در نمایش جنون، آسیب‌پذیری، ترس و خروش‌های بیرونی به نقطه مطلوبی رسیده است.

در «بی‌رویا» با زنی مهربان و صمیمی روبه‌رو هستیم که ابتدای فیلم سعی دارد وضعیتی متعادل در زندگی‌اش ایجاد کند. به خاطر همسرش از جایگاه و زندگی‌ خوبی که دارد می‌گذرد اما با ورود زنی بی‌پناه به زندگی‌اش، این تعادل به هم می‌ریزد. بعد از عمل جراحی روی چشم‌هایش رفته رفته توانایی‌اش را برای برقراری توازن از دست می‌دهد و دیگر نمی‌تواند روی امور مسلط باشد. این تغییر و تحول تدریجی و تلاش برای اثبات خود، بهترین وجه بازی طباطبایی به حساب می‌آید. او سال گذشته برای سریال «یاغی» برای بار دوم بعد از «شنای پروانه» با محمد کارت همکاری کرد؛ سریالی که منتظریم در شبکه نمایش خانگی منتشر شود.

پست های مشابه :

majboorimتصمیم هیات انتخاب یا مصلحت‌های مدیریتی؟ رونمایی از اولین عکس «خروج» «روز بلوا» نخستین تصویر از «خورشید» منتشر شد
برچسب ها: برچسب ها : طناز طباطبایی، جشنواره فیلم فجر، سیمرغ بلورین، بی رویا ، شنای پروانه، محمد کارت، یاغی
پست قبلی

دوست دارم در ادامه فقط کارگردان خندوانه باشم

پست‌ بعدی

بازگشت رضا عطاران به سینماها بعد از دوسال

پست‌ بعدی
بازگشت رضا عطاران به سینماها بعد از دوسال

بازگشت رضا عطاران به سینماها بعد از دوسال

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌ها

  • اخبار مهم
  • پیشنهاد
  • تئاتر
  • تلویزیون
  • تیزر
  • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
  • جشنواره چهل و یکم
  • جشنواره سی و هفتم
  • چهلمین جشنواره فیلم فجر
  • دسته‌بندی نشده
  • رادیو
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • فضای مجازی
  • گالری
  • مستند
  • نمایش خانگی
  • ویدیو
  • یادداشت

درباره ما

فیلم‌نیوز

«فیلم نیوز» مطرح ترین و پریازدیدترین رسانه سینمایی ایران است که فعالیتش را از سال ۱۳۹۱ شروع کرده است. پوشش لحظه ای اخبار سینمای ایران و جهان، پخش زنده مراسم و جشنواره های سینمایی، گفتگوهای متنوع با هنرمندان و کمپین تبلیغاتی فیلم ها و سریال های مطرح از جمله فعالیت های «فیلم نیوز» طی سال های گذشته بوده است.

دسته بندی

  • اخبار مهم
  • پیشنهاد
  • تئاتر
  • تلویزیون
  • تیزر
  • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
  • جشنواره چهل و یکم
  • جشنواره سی و هفتم
  • چهلمین جشنواره فیلم فجر
  • دسته‌بندی نشده
  • رادیو
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • فضای مجازی
  • گالری
  • مستند
  • نمایش خانگی
  • ویدیو
  • یادداشت
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • تئاتر
  • گالری
  • نظرسنجی
  • درباره ما

© 2023 فیلم نیوز نویسنده: علیرضا امیرگانی