پنجشنبه, خرداد 22, 1404
فیلم‌نیوز
تبلیغات
  • صفحه اصلی
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • تئاتر
  • گالری
  • نظرسنجی
  • درباره ما
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • تئاتر
  • گالری
  • نظرسنجی
  • درباره ما
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
فیلم‌نیوز
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی سینمای ایران

ردای «لیدی مکبث» بر قامت «رعنا»

فیلم نیوز توسط فیلم نیوز
6 فروردین 1401
در سینمای ایران
0
ردای «لیدی مکبث» بر قامت «رعنا»

رعنا آزادی‌ور اولین‌بار هجده سال پیش با بازی در نقش کوتاه فائزه در فیلم «مارمولک» کمال تبریزی به مخاطبان معرفی شد. بعد از آن در فیلم «پارک‌وی» فریدون جیرانی توانست خودش را به عنوان یک بازیگر توانمند تثبیت کند.

بازی‌اش در فیلم «درباره الی» اصغر فرهادی، او را وارد مسیر جدیدی از بازیگری کرد. بعد از آن گرچه بعضی انتخاب‌هایش قابل‌قبول نبود و گهگاه در فیلم‌های ناموفق هم بازی داشت اما هیچ‌وقت از استانداردهایش در بازیگری پایین نیامد. آزادی‌ور در تمام این سال‌ها به عنوان بازیگری کم کار شناخته می‌شود اما معمولا سعی می‌کند بهترین خودش را در فیلم‌ها به نمایش بگذارد. با اینکه جز چند نمونه‌ی محدود، نقش اصلی در کارنامه‌اش ندارد و مدت زمان حضورش در برخی فیلم‌ها یکی دوسکانس بیشتر نیست اما در همان‌ها هم قدرتمند ظاهر شده است. آزادی‌ور ثابت کرده که قدرت بازیگری به بازی در نقش‌های محوری نیست و با چند سکانس محدود هم می‌توان اثرگذار شد.

رعنا آزادی ور در « زخم کاری» یک « لیدی مکبث» ایرانی جذاب خلق کرد

او سال 1400 با نقش سمیرا در «زخم کاری» بهترین بازی‌اش را به نمایش گذاشت. با الگوی لیدی مکبث، توانست نقشی کاملا متفاوت و مرموز ایفا کند و از سمیرا شخصیتی سلطه‌جو، عصبی، مرموز، روانپریش و خطرناک بسازد؛ زنی که تسلط زیادی روی همسرش مالک داشت، با او تحقیرآمیز حرف می‌زد و او را مجبور به آدم‌کشی می‌کرد. او حاضر بود برای رسیدن به اهدافش دست به هر کاری بزند. هیچ‌کس جز خودش برایش مهم نبود و در مسیر رسیدن به خواسته‌هایش حتی به روحیات پسر خودش هم رحم نمی‌کرد. به راحتی همه را می‌خرید و تهدید می‌کرد و در قتل یک دختر عاشق سهیم می‌شد. آزادی‌ور بخوبی توانست از پس این موقعیت‌های حساس بربیاید و تغییرات حال روحی سمیرا و تشویش و ترس و نهایتا جنون را در او به درستی ایفا کند. او سال گذشته بعد از موفقیت «زخم کاری»، در فیلم «مرد بازنده» هم با محمدحسین مهدویان همکاری کرد. اینبار در قالب زنی از خانواده‌ای سنتی و مذهبی ایفای نقش کرد و با ظاهری کاملا متفاوت به میدان آمد. در هر دو تجربه، همکاری قابل قبولی کنار جواد عزتی داشت. همکاری او با حسن فتحی در «جیران» هم درحال حاضر منجر به نقشی متفاوت در کارنامه‌اش شده. او در این سریال با نقش تاج‌الدوله، دومین همسر عقدی ناصرالدین‌شاه به میدان آمده و با نگاه‌ها و اعتراض‌ها و گوشه‌وکنایه‌هایش، در جایگاه زنی سیاس و دسیسه‌چین به‌خوبی نشسته است. به نظر می‌رسد بعد از تجربه‌های موفق این اواخر، از این به بعد باید شاهد حضور پررنگ‌تری از او باشیم.

پست های مشابه :

فهرست اعضای شوراهای بنیاد فارابی شفاف سازی شد «مجبوریم» به فستیوال توکیو ۲۰۲۰ می‌رود پروانه نمایش «خورشید» صادر شد آیا فیلم مهدویان نماینده ایران در اسکار ۲۰۲۱ خواهد بود؟
برچسب ها: رعنا آزادی ور، زخم کاری، مرد بازنده، مکبث، شکسپیر، محمد حسین مهدویان، مهدی پاکدل، حسن فتحی، جیران ، شبکه خانگی، اکران نوروز ، جشنواره فیلم فجر
پست قبلی

همکاری‌ با نیکی‌کریمی در«ممنوعه» زمینه‌ساز حضورم در«آتابای»شد

پست‌ بعدی

دست چه کسی روی چراغ سفید است؟

پست‌ بعدی
دست چه کسی روی چراغ سفید است؟

دست چه کسی روی چراغ سفید است؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌ها

  • اخبار مهم
  • پیشنهاد
  • تئاتر
  • تلویزیون
  • تیزر
  • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
  • جشنواره چهل و یکم
  • جشنواره سی و هفتم
  • چهلمین جشنواره فیلم فجر
  • دسته‌بندی نشده
  • رادیو
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • فضای مجازی
  • گالری
  • مستند
  • نمایش خانگی
  • ویدیو
  • یادداشت

درباره ما

فیلم‌نیوز

«فیلم نیوز» مطرح ترین و پریازدیدترین رسانه سینمایی ایران است که فعالیتش را از سال ۱۳۹۱ شروع کرده است. پوشش لحظه ای اخبار سینمای ایران و جهان، پخش زنده مراسم و جشنواره های سینمایی، گفتگوهای متنوع با هنرمندان و کمپین تبلیغاتی فیلم ها و سریال های مطرح از جمله فعالیت های «فیلم نیوز» طی سال های گذشته بوده است.

دسته بندی

  • اخبار مهم
  • پیشنهاد
  • تئاتر
  • تلویزیون
  • تیزر
  • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
  • جشنواره چهل و یکم
  • جشنواره سی و هفتم
  • چهلمین جشنواره فیلم فجر
  • دسته‌بندی نشده
  • رادیو
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • فضای مجازی
  • گالری
  • مستند
  • نمایش خانگی
  • ویدیو
  • یادداشت
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • تئاتر
  • گالری
  • نظرسنجی
  • درباره ما

© 2023 فیلم نیوز نویسنده: علیرضا امیرگانی