جمعه, خرداد 23, 1404
فیلم‌نیوز
تبلیغات
  • صفحه اصلی
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • تئاتر
  • گالری
  • نظرسنجی
  • درباره ما
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • تئاتر
  • گالری
  • نظرسنجی
  • درباره ما
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
فیلم‌نیوز
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی سینمای ایران

ترجیح خیلی‌ها این است که آثاری که ادای فیلم اجتماعی را در می‌آورند دیده شوند

فیلم نیوز توسط فیلم نیوز
22 تیر 1399
در سینمای ایران
0
ترجیح خیلی‌ها این است که آثاری که ادای فیلم اجتماعی را در می‌آورند دیده شوند

باران کوثری در گفتگو با ماهنامه ۲۴ و درباره اکران آنلاین «کشتارگاه» گفت: طبیعی است به نفع عده‌ایی در سینماست که فیلم‌هایی مثل «کشتارگاه» دیده نشوند و مورد توجه قرار نگریند. ترجیح خیلی‌ها این است که فیلم‌های خنثی یا فیلم‌هایی که ادای فیلم اجتماعی را در می‌آورند و واکنش‌هایی هیجان زده به اتفاق‌های روزند، بهتر دیده شوند.

راستش دیگر به این فکر نمی کنم که چرا فیلم‌های این چنینی به حاشیه رانده می‌شوند. دلایلش واضح و روشن است. جنگی نابرابر است که ما می‌کوشیم با گوشت و پوست و خون‌مان در آن بمانیم، فیلم تولید کنیم و با این نابرابری‌ها مبارزه کنیم. این فیلم جای خود را میان مردم پیدا می‌کند.

جشنواره فجر جای ماست. به همین دلیل می‌گویم ما نباید ترکش کنیم. اگر افرادی که جایشان جشنواره فجر نیست و به عنوان سرمایه‌گذار، تهیه‌کننده یا کارگردان به سینما هجوم آورده‌اند و می‌خواهند همه عرصه‌هایش را تسخیر کنند ما باید با حضورمان اجازه ندهیم.

برعکس خیلی از فیلم‌های امروز که ادعای اجتماعی بودن دارند، «کشتارگاه» تعهد و مسئولیت پذیری فیلم‌های نیمه دوم دهه ۶۰ را دارد که پیشتازانش داریوش مهرجویی و کیانوش عیاری و رخشان بنی‌اعتماد بودند. فیلم‌هایی که خیال نمی‌کنند چون درباره یک موضوع اجتماعی حرف می‌زنند پس حتما فیلم اجتماعی‌اند. فیلم‌های احتماعی آن زمان در مسیر خیلی چیزها تعیین کننده بودند.

پست های مشابه :

نخستین تصویر از مانی حقیقی در «کشتارگاه» / ادامه فیلمبرداری در تهران فیلم عباس امینی آماده حضور در جشنواره فجر شد فیلمبرداری «کشتارگاه» به پایان رسید به خاطر چند دلار بیشتر
برچسب ها: باران کوثریفیلم های اجتماعیکشتارگاه
پست قبلی

مرور نقش‌های ماندگار طناز طباطبایی / نیمه پنهان

پست‌ بعدی

محمد کارت از سرمایه‌های سینمای آینده است

پست‌ بعدی
محمد کارت از سرمایه‌های سینمای آینده است

محمد کارت از سرمایه‌های سینمای آینده است

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌ها

  • اخبار مهم
  • پیشنهاد
  • تئاتر
  • تلویزیون
  • تیزر
  • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
  • جشنواره چهل و یکم
  • جشنواره سی و هفتم
  • چهلمین جشنواره فیلم فجر
  • دسته‌بندی نشده
  • رادیو
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • فضای مجازی
  • گالری
  • مستند
  • نمایش خانگی
  • ویدیو
  • یادداشت

درباره ما

فیلم‌نیوز

«فیلم نیوز» مطرح ترین و پریازدیدترین رسانه سینمایی ایران است که فعالیتش را از سال ۱۳۹۱ شروع کرده است. پوشش لحظه ای اخبار سینمای ایران و جهان، پخش زنده مراسم و جشنواره های سینمایی، گفتگوهای متنوع با هنرمندان و کمپین تبلیغاتی فیلم ها و سریال های مطرح از جمله فعالیت های «فیلم نیوز» طی سال های گذشته بوده است.

دسته بندی

  • اخبار مهم
  • پیشنهاد
  • تئاتر
  • تلویزیون
  • تیزر
  • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
  • جشنواره چهل و یکم
  • جشنواره سی و هفتم
  • چهلمین جشنواره فیلم فجر
  • دسته‌بندی نشده
  • رادیو
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • فضای مجازی
  • گالری
  • مستند
  • نمایش خانگی
  • ویدیو
  • یادداشت
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • تئاتر
  • گالری
  • نظرسنجی
  • درباره ما

© 2023 فیلم نیوز نویسنده: علیرضا امیرگانی