پنجشنبه, خرداد 22, 1404
فیلم‌نیوز
تبلیغات
  • صفحه اصلی
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • تئاتر
  • گالری
  • نظرسنجی
  • درباره ما
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • تئاتر
  • گالری
  • نظرسنجی
  • درباره ما
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
فیلم‌نیوز
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی اخبار مهم

آنالیز ابعاد مختلف قسمت اول سریال «افعی تهران» به کارگردانی سامان مقدم | غافلگیرکننده در گام اول

فیلم نیوز توسط فیلم نیوز
16 اسفند 1402
در اخبار مهم, سینمای ایران, نمایش خانگی
3
«افعی تهران» دومین سریال خانگی سامان مقدم است که آن را براساس فیلمنامه‌ای از پیمان معادی جلوی دوربین برده است.

طرح از : شبنم رضوانی

قسمت اول سریال «افعی تهران» به کارگردانی سامان مقدم، امروز چهارشنبه 16 اسفند منتشر شده است؛ سریالی که فیلمنامه آن به قلم پیمان معادی نوشته شده و ارتباطی تنگاتنگ با حال‌وهوای دو فیلم سینمایی قبلی او، بخصوص «بمب: یک عاشقانه» دارد. معادی در این فیلمنامه، بر اهمیت و حساسیت‌های دوران کودکی و سایه‌ای که روی تمام ابعاد زندگی انسان تا بزرگسالی می‌اندازد تمرکز کرده و به خلق شخصیتی پرداخته که در پنجاه سالگی هنوز از ترومایی در دوران کودکی رنج می‌برد. در قسمت اول، پیمان معادی به عنوان بازیگر نقش اصلی، به یکی از برگ برنده‌های اصلی سریال تبدیل می‌شود و کنکاش در مشکلات زندگی و گذشته و حالات روحی و روانی او مخاطبان را تا حد زیادی با خود همراه می‌کند. نگاهی داریم به ابعاد مختلف قسمت اول این سریال.

به گزارش فیلم‌نیوز، «افعی تهران» بعد از «قلب یخی3» دومین تجربه سامان مقدم در ساخت سریالی برای شبکه نمایش خانگی است. مقدم در تلویزیون هم سریال‌های «پریدخت»، «شمس‌العماره» و «دیوار به دیوار» را ساخته بود. با نگاهی به قسمت اول «افعی تهران» می‌توان دریافت که سامان مقدم، متفاوت‌ترین سریالش را به نمایش گذاشته است.

«افعی تهران» دومین سریال خانگی سامان مقدم است که آن را براساس فیلمنامه‌ای از پیمان معادی جلوی دوربین برده است.
مهسا حجازی که مخاطبان او را با فیلم «چنگ جهانی سوم» به یاد می‌اورند در سریال «افعی‌تهران» عهده‌دار یکی از نقش‌هاست.

درباره کارگردانی | سامان مقدم کارگردان کاربلدی است اما بیشتر از اینکه در سریال‌هایش قدرت‌نمایی کند، با فیلم‌های سینمایی‌اش توانسته نام درخشانی از خود بر جا بگذارد. در «افعی تهران» روی فیلمنامه‌ پیمان معادی پیش رفته و در شخصیت‌پردازی و جزئیات، روی خط فکری این نویسنده پیش رفته اما کماکان امضای خودش را روی اثر گذاشته است. در قسمت اول، همه آنچه لازم است درباره مسئله اصلی سریال و آنچه قرار است در آن اتفاق بیفتد را متوجه می‌شویم و شناخت کاملی از شخصیت اصلی و جایگاه اطرافیان در ارتباط با او به دست می‌آوریم. سریال با ریتمی حساب‌شده پیش می‌رود و اطلاعاتی را به صورت قطره‌چگانی پیش روی مخاطبان می‌گذارد. اضافه‌گویی نمی‌کند و از خرده‌روایت‌های خسته‌کننده و بی‌کاربرد هم در آن خبری نیست؛ روندی که به طور طبیعی از سریالی به کارگردانی سامان مقدم انتظار می‌رفت.

«افعی تهران» دومین سریال خانگی سامان مقدم است که آن را براساس فیلمنامه‌ای از پیمان معادی جلوی دوربین برده است.
«افعی تهران» نخستین تجربه حضور پیمان معادی در یک سریال ایرانی است.

درباره داستان | «افعی تهران» درباره منتقدی به اسم آرمان بیانی است که میان سینماگران و اهالی تئاتر شناخته شده اما با وجود علاقه‌ای که به فیلمسازی دارد، تا پنجاه سالگی موفق به ساخت هیچ فیلمی نشده است. او با ارجاع به گفته ترومن کاپوتی در کتاب «در کمال خونسردی» که معتقد است جنایتکار و هنرمند درواقع دو وجه متفاوت موجودی واحدند و فقط جنایتکار به جای اینکه از در جلویی خانه خارج شود از در پشتی خارج شده است، می‌خواهد فیلمی درباره یک قاتل زنجیره‌ای به اسم افعی تهران بسازد. او فکر می‌کند با نزدیک شدن به این قاتل زنجیره‌ای خودش را بهتر می‌شناسد. درست زمانی که همه شرایط برای ساخت فیلم مهیاست، خبر می‌رسد پدرش مرده است؛ پدری که سرچشمه تمام مشکلات روحی او بوده. به همین دلیل سراغ تراپیست می‌رود و داستان تازه با روایت‌های او برای تراپیست وارد مرحله اصلی می‌شود.

«افعی تهران» دومین سریال خانگی سامان مقدم است که آن را براساس فیلمنامه‌ای از پیمان معادی جلوی دوربین برده است.
سامان مقدم برای رویارویی مخاطب با دوران کودکی «آرمان» از فلاش‌بک‌هایی موجز و مفید استفاده کرده است.

 درباره شخصیت‌ | بار اصلی داستان روی دوش شخصیت اصلی است. درواقع با سریالی شخصیت‌محور روبه‌رو هستیم. آرمان بیانی منتقدی است که هیچ‌کس را قبول ندارد و مدام همه را تحقیر می‌کند اما خودش کاری را از پیش نمی‌برد و نمی‌تواند بپذیرد دیگران نگاهی سرزنش‌بار به او داشته باشند. خشمی که از کودکی نسبت به پدر داشته و صحنه وحشتناکی که از مرگ مادر در ذهنش شکل گرفته باعث این مشکلات روحی شده و حالا روی رابطه او با پسرش هم سایه انداخته است. او در گفت‌وگو با تراپیست به این مسائل اشاره می‌کند و به دنبال حل این مشکلات است.

«افعی تهران» دومین سریال خانگی سامان مقدم است که آن را براساس فیلمنامه‌ای از پیمان معادی جلوی دوربین برده است.
سحر دولتشاهی که در فصل سوم «قلب یخی» با سامان مقدم همکاری داشت، در «افعی تهران» نیز عهده‌دار یکی از نقش‌ها ست.

درباره بازی‌ها | در قسمت اول تمرکز اصلی روی بازی پیمان معادی است؛ بازیگری که خودش فیلمنامه «افعی تهران» را نوشته و بهتر از هرکسی ویژگی‌های این شخصیت را می‌شناسد و بهترین گزینه برای ایفای این نقش است. معادی طبق معمول باورپذیر ظاهر شده و جزئیات این نقش را بسیار قدرتمند به نمایش گذاشته است. سحر دولتشاهی، آزاده صمدی و بهادر مالکی از دیگر بازیگرانی هستند که باورپذیری ماجراها در قسمت اول کمک کرده‌اند. دولتشاهی را در جایگاه تراپیست می‌بینیم. هنوز اطلاعاتی درباره‌اش نداریم جز اینکه وقتی صحبت از کودک آزاری به میان می‌آید رنگش می‌پرد و احتمالا در ادامه ارتباطی بین این واکنش، با شخصیت او وجود خواهد داشت. آزاده صمدی هم در قسمت اول به عنوان همسر سابق آرمان معرفی می‌شود؛ زنی که پنج سال است از او جدا شده و به همراه پسرشان در کیش زندگی می‌کند. حالا قصد دارد مجددا ازدواج کند و به همین دلیل پسرشان را به او می‌سپارد. بهادر مالکی هم نقش دوست آرمان را بازی کرده؛ شخصیتی که مدام به او کمک می‌کند و مثل همیشه شوخ‌طبعی خاص خودش را دارد.

«افعی تهران» در قسمت اول موفق ظاهر شده و باید دید در ادامه به چه سمت‌وسویی خواهد رفت. این سریال چهارشنبه‌ها در پلتفرم فیلم‌نت منتشر می‌شود.

پست های مشابه :

سامان مقدم فیلمنامه کمدی سیاه پیمان معادی را می‌سازد | «افعی تهران» سریالی پرستاره با حضور پیمان معادی، سحر دولتشاهی، پژمان جمشیدی و دیگران پیمان معادی که در همه عرصه‌های سینما حضوری درخشان داشته با سریال «افعی تهران» برای نخستین بار حضور در شبکه نمایش خانگی را تجربه می‌کند.نگاهی به فعالیت‌های پیمان معادی در حوزه‌های مختلف سینما به بهانه اولین حضورش در شبکه خانگی با سریال «افعی تهران» | همه‌فن‌حریفِ کاردرست ستاره‌های هالیوود در فیلم‌ها وسریال‌های مطرح ایرانی به کمک هوش مصنوعی | تیموتی شالامی در«می‌خواهم زنده بمانم» جایگزین علی شادمان شد مروری به آثار مکتوب مسعود کیمیایی به بهانه‌ی آغاز پخش «خائن‌کشی» که اساس داستانش برگرفته از رمان «جسدهای شیشه‌ای» است | درکجا رفاقت باختیم
برچسب ها: افعی تهرانپیمان معادیسامان مقدم
پست قبلی

اما و اگرهای آشتی‌کنان ایرج طهماسب با تلویزیون و تولید «مهمونی» برای این رسانه | با این همه خط قرمز، جنازه «مهمونی» به آنتن می‌رسد

پست‌ بعدی

گزارش فروش اکران سال 1402 ؛ فیلم‌های صدرنشین چقدر فروختند، چقدر مخاطب داشتند؟ | تکتازی کمدی‌ها با پرچمداری «فسیل» و «هتل»

پست‌ بعدی
فسیل با اقتدار توانست عنوان پرفرو‌شترین فیلم اکران سال 1402 را از آن خودش کند.

گزارش فروش اکران سال 1402 ؛ فیلم‌های صدرنشین چقدر فروختند، چقدر مخاطب داشتند؟ | تکتازی کمدی‌ها با پرچمداری «فسیل» و «هتل»

دیدگاه‌ها 3

  1. محسن می گوید:
    1 سال پیش

    این سریال یه نویسنده دیگه هم داره که هیچ اسمی ازش نبردید

    پاسخ
  2. لهراسبی می گوید:
    1 سال پیش

    سلام وقت بخیر
    آیا قسمت‌های جنایی فیلم افعی تهران برگرفته از کتاب سیف القلم (عمارت مرمر سیاه) نوشته فواد فاروقی نیست؟ این داستان واقعی زمان پهلوی در شیراز رخ داد، جنایتکاری که زجر کشیدن کسانی که گرفتارش میشدن تا زمان مرگ تماشا و ضبط میکرد بعد اعدامش کردن که زن اول و دوم شکست که زن سومش لوش داد بعد از اون هم این جنایت ادامه داشت که اسمش گذاشتن مردی که بعد از مرگش هم جنایت میکرد و بعد ….

    پاسخ
  3. سجاد می گوید:
    1 سال پیش

    بد و افتضاح بنظرم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌ها

  • اخبار مهم
  • پیشنهاد
  • تئاتر
  • تلویزیون
  • تیزر
  • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
  • جشنواره چهل و یکم
  • جشنواره سی و هفتم
  • چهلمین جشنواره فیلم فجر
  • دسته‌بندی نشده
  • رادیو
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • فضای مجازی
  • گالری
  • مستند
  • نمایش خانگی
  • ویدیو
  • یادداشت

درباره ما

فیلم‌نیوز

«فیلم نیوز» مطرح ترین و پریازدیدترین رسانه سینمایی ایران است که فعالیتش را از سال ۱۳۹۱ شروع کرده است. پوشش لحظه ای اخبار سینمای ایران و جهان، پخش زنده مراسم و جشنواره های سینمایی، گفتگوهای متنوع با هنرمندان و کمپین تبلیغاتی فیلم ها و سریال های مطرح از جمله فعالیت های «فیلم نیوز» طی سال های گذشته بوده است.

دسته بندی

  • اخبار مهم
  • پیشنهاد
  • تئاتر
  • تلویزیون
  • تیزر
  • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
  • جشنواره چهل و یکم
  • جشنواره سی و هفتم
  • چهلمین جشنواره فیلم فجر
  • دسته‌بندی نشده
  • رادیو
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • فضای مجازی
  • گالری
  • مستند
  • نمایش خانگی
  • ویدیو
  • یادداشت
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • تئاتر
  • گالری
  • نظرسنجی
  • درباره ما

© 2023 فیلم نیوز نویسنده: علیرضا امیرگانی