درآمد تلویزیون از پخش آگهی های بازرگانی قبل و بین دو نیمه بازیهای پرسپولیس و استقلال در طول یک فصل به قدری نجومی است که نمیتوان صفرهای آن را شمرد.
به گزارش فیلمنیوز، دعوای پرسپولیس و استقلال با صدا وسیما جهت حق پخش و کسب درآمد بابت پخش خلاصه بازیها و حواشی بازیها در برنامههای فوتبالی تلویزیون این روزها حسابی بالا گرفته ، تا جاییکه در جریان بازی استقلال و مسکرمان ، شبکه سه بازی را به نحوی پوشش داد که تبلیغات دور زمین از کادر حذف شد. این اتفاق اعتراض استقلالیها را به همراه داشت ، اما در نهایت بازی با همان کیفیت پخش شد.
تلویزیون در حالی حاضر نشده حق و حقوق این دو باشگاه را پرداخت کند که بابت پخش آگهیهای بازرگانی قبل و بین دو نیمه مسابقات این دو تیم درآمد هنگفتی را به دست میآورد. روزنامه فرهیختگان در گزارشی درآمد تلویزیون در این زمینه را افشا کرده است.
در این گزارش آمده که تلویزیون طی فصل 02-1401 قرارست 60 بازی از رقابتهای این دو تیم در لیگ برتر و جام حذفی را پوشش دهد. حجم آگهیهای بازرگانی برای مجموع این 60 بازی «108 هزار ثانیه» میشود. تعرفه تلویزیون برای هر ثانیه آگهی بازرگانی در این تایمها « 294 میلیون و 672 هزار و 500 تومان » است. اگر این عدد را ضرب در «108 هزار ثانیه» کنیم به رقمی میرسیم که خواندن آن کار هر کسی نیست. در واقع تلویزیون در طول فصل جاری از منبع آگهیهای بازرگانی که پیش و در بین دو نیمه بازیهای این دو تیم پخش میکند به درآمد سرسام آوری میرسد که رقم آن «31 تریلیون و 752 میلیارد تومان» میشود.
چنین رقمی در حالی از بابت پخش مستقیم بازیهای پرسپولیس و استقلال به تلویزیون میرسد که آنها هیچ سهمی از این درآمد هنگفت ندارند.