یکشنبه, شهریور 16, 1404
فیلم‌نیوز
تبلیغات
  • صفحه اصلی
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • تئاتر
  • گالری
  • نظرسنجی
  • درباره ما
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • تئاتر
  • گالری
  • نظرسنجی
  • درباره ما
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
فیلم‌نیوز
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی اخبار مهم

نگاهی به پدیده نصب بیلبوردهای تبلیغاتی سریال‌های تلویزیونی در سطح شهر | جلب مخاطبان یا قدرت‌نمایی؟

فیلم نیوز توسط فیلم نیوز
16 شهریور 1404
در اخبار مهم, تلویزیون
0
تبلغات شهری سریال‌های تلویزیونی اتفاقی که مشخص نیست با چه هدفی انجام می‌شود.

طرح از :شبنم رضوانی

مدیران تلویزیون این روزها برای اطلاع‌رسانی درباره سریال‌های روی آنتن، در سطح شهر بیل‌بورد می‌زنند و شبکه و زمان پخش آنها را اعلام می‌کنند. این درحالی است که تلویزیون خودش محل تبلیغات برای کالاهای تجاری و فیلم‌های سینمایی است و تعداد مخاطبانش حتی در بدترین حالت ممکن قابل مقایسه با سینما و شبکه نمایش خانگی نیست. بیل‌بوردهای سریال‌های تلویزیونی واقعا چه کارکردی دارند؟ این همه هزینه برای چیست؟

به گزارش فیلم‌نیوز، درحال حاضر بیلبوردهای سریال‌های «عملیات مهندسی» به کارگردانی سروش محمدزاده،«مهمان کشی» ساخته احمد کاوری و «بادار» به کارگردانی سیروس حسن‌پور در سطح شهر دیده می‌شود.

اولین سوالی که بعد از دیدن این بیلبوردها به ذهن می‌رسد این است که مگر این سریال‌ها متعلق به تلویزیون یا همان رسانه ملی نیستند؟ پس طبیعتا تیزرهای آن از شبکه‌های مختلف پخش می‌شود و مخاطبان تلویزیون هم نسبت به آن مطلع می‌شوند. اگر سریال به نظرشان جذاب باشد آن را دنبال می‌کنند و در غیر این صورت قید آن را می‌زنند. حالا در این شرایط بیل‌بورد چه کمکی می‌تواند بکند؟

تبلغات شهری سریال‌های تلویزیونی اتفاقی که مشخص نیست با چه هدفی انجام می‌شود.
«مهمان کشی» از سریال‌های اخیر تلویزیون است که شاهد نصب بیلبوردهای آن در سطح شهر بودیم.

تلویزیون مخاطبان خاص خودش را دارد و افرادی هم که مخاطبان دائمی تلویزیون نیستند و سریال‌های این رسانه را دنبال نمی‌کنند، با دیدن تصویر یک بازیگر روی بیلبورد به تماشای آن ترغیب نمی‌شوند. یک تصویر ساده چطور می‌تواند مخاطبی را به تماشای اثری که هیچ پیش‌فرضی ندارد ترغیب کند؟

پیش‌تر مخاطبان هم‌زمان با تماشای تصاویر فیلم‌های سینمایی روی بیل‌بوردها، تیزرهای آنها را هم در تلویزیون می‌دیدند. این هم‌زمانی باعث می‌شد تصمیم‌شان را برای تماشای یک فیلم بگیرند. حالا هم که تیزرهای تلویزیونی فیلم‌های سینمایی کاهش پیدا کرده، این تیزرها در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شوند و ذهن مخاطبان برای تماشای آنها آماده است.

تلویزیون به عنوان رسانه ملی، بزرگترین بنگاه برای تبلیغات است. بیشترین میزان مخاطب را دارد و حتی در بدترین حالت هم تعداد مخاطبان سینما و شبکه نمایش خانگی به پای آن نمی‌رسد. در این شرایط چطور ممکن است برای ترغیب مخاطبان به تماشای یک سریال، دست به دامان تبلیغات شهری شود؟ به نظر می‌رسد قصد مدیران صرفا خودنمایی و نمایش قدرت است. در این صورت هزینه‌های این امر را چه کسی می‌پردازد؟

پست های مشابه :

سریال مهمان کشی روایتی است از زندگی و شهادت حضرت مسلم ابن عقیل که از دهه دوم محرم روی آنتن شبکه یک می‌رود.با آغاز دهه دوم محرم روی آنتن شبکه یک می‌رود | روایت زندگی حضرت «مسلم ابن عقیل» در مهمان کشی پخش سریال «مهمان کشی» از اواخر تیرماه آغاز می‌شود.بعد از وقفه‌ای کوتاه، پخش سریال تاریخی «مهمان‌کشی» از 28 تیر به جریان می‌آفتد | پژمان ، در قامت یزید مروری بر ابعاد مختلف سریال «مهمان کشی» به کارگردانی احمد کاورینگاهی به ابعاد مختلف سریال «مهمان‌کشی» به کارگردانی احمد کاوری به بهانه پخش از تلویزیون| خوب، بد، حیف! «عملیات مهندسی» به کارگردانی سروش محمدزاده یک سریال امنیتی است که ساختار خوب و مخاطب پسندی دارد.نگاهی به سریال «عملیات مهندسی» به کارگردانی سروش محمدزاده به بهانه پخش از تلویزیون | مهندسی عملیات!
برچسب ها: باداربیلبوردتبلیغات شهریعملیات مهندسیمهمان کشی
پست قبلی

نگاهی به چهار نقش مهم آزاده صمدی در سریال‌های خانگی به بهانه مورد توجه قرار گرفتن بازی او در نقش سودابه هندی «سووشون» | رقصی چنین ….

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌ها

  • اخبار مهم
  • پیشنهاد
  • تئاتر
  • تلویزیون
  • تیزر
  • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
  • جشنواره چهل و یکم
  • جشنواره سی و هفتم
  • چهلمین جشنواره فیلم فجر
  • دسته‌بندی نشده
  • رادیو
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • فضای مجازی
  • گالری
  • مستند
  • نمایش خانگی
  • ویدیو
  • یادداشت

درباره ما

فیلم‌نیوز

«فیلم نیوز» مطرح ترین و پریازدیدترین رسانه سینمایی ایران است که فعالیتش را از سال ۱۳۹۱ شروع کرده است. پوشش لحظه ای اخبار سینمای ایران و جهان، پخش زنده مراسم و جشنواره های سینمایی، گفتگوهای متنوع با هنرمندان و کمپین تبلیغاتی فیلم ها و سریال های مطرح از جمله فعالیت های «فیلم نیوز» طی سال های گذشته بوده است.

دسته بندی

  • اخبار مهم
  • پیشنهاد
  • تئاتر
  • تلویزیون
  • تیزر
  • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
  • جشنواره چهل و یکم
  • جشنواره سی و هفتم
  • چهلمین جشنواره فیلم فجر
  • دسته‌بندی نشده
  • رادیو
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • فضای مجازی
  • گالری
  • مستند
  • نمایش خانگی
  • ویدیو
  • یادداشت
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • تئاتر
  • گالری
  • نظرسنجی
  • درباره ما

© 2023 فیلم نیوز نویسنده: علیرضا امیرگانی