شنبه, آذر 22, 1404
فیلم‌نیوز
تبلیغات
  • صفحه اصلی
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • تئاتر
  • گالری
  • نظرسنجی
  • درباره ما
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • تئاتر
  • گالری
  • نظرسنجی
  • درباره ما
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
فیلم‌نیوز
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی اخبار مهم

نگاهی به شخصیت‌های زن در «بامداد خمار» و درخشش آن‌ها به بهانه روز زن | مثل یک تابلوی نقاشی زیبا

فیلم نیوز توسط فیلم نیوز
21 آذر 1404
در اخبار مهم, نمایش خانگی
0
«بامداد خمار» شخصیت‌های زن جذابی دارد.

طرح از :شبنم رضوانی

«بامداد خمار» اثری عاشقانه است. برخلاف بسیاری از سریال‌ها، حضور زنان در آن اهمیت زیادی دارد. راوی سریال یک زن است و ماجرای اصلی پیرامون دوران عشق و عاشقی او در نوجوانی پیش می‌رود. در کنار عشق محبوبه، ماجراهای پیرامونی زیادی هم وجود دارد که آنها هم به واسطه زنان رقم می‌خورد. مادر و دختران خانواده، دایه، کلفت خانه و همچنین معشوق بصیرالملک جزو شخصیت‌های اثرگذار این سریال هستند و بیشترین نقش را در شکل‌گیری درام دارند. این شخصیت‌ها در رمان «بامداد خمار» به زیبایی شکل گرفته‌اند و نرگس آبیار با انتخاب بهترین بازیگران برای هریک از این نقش‌ها تاثیر زیادی در ملموس شدن این شخصیت‌ها دارد. لاله اسکندری و گلاره عباسی که سال‌هاست در فیلم‌ها و سریال‌های مختلف بازی دارند، این‌بار در این اثر درخشان ظاهر شده‌اند. ترلان پروانه، مرجانه گلچین، احترام برومند و … هم نقش مهمی در این جذابیت دارند.

به گزارش فیلم‌نیوز، به بهانه روز زن، مروری داریم بر شخصیت‌های زن سریال «بامداد خمار» و بازی بازیگران زن در این نقش‌ها.

نازنین | لاله اسکندری

«بامداد خمار» شخصیت‌های زن جذابی دارد.
یکی از درخشان‌ترین بازی‌ها متعلق به لاله اسکندری است.

یکی از مهم‌تری کاراکترهای زن سریال «بامداد خمار»، بدون شک نازنین با بازی لاله اسکندری است. زنی که از یک‌سو به واسطه زندگی در خانواده‌ای اشرافی و داشتن دخترانی زیبا به خودش می‌بالد و لحظه‌ای از تلاش برای ایجاد جذابیت دست برنمی‌دارد اما از سوی دیگر به دلیل نداشت فرزند پسر احساس کمبود می‌کند. نازنین زنی با درایت است. امور خانه را مدیریت می‌کند و اجازه نمی‌دهد دخترهایش کاری خلاف آنچه او می‌خواهد انجام دهند اما مقابل همسرش مهربان و مطیع به نظر می‌رسد. او می‌داند همسرش مخفیانه با زنی رابطه دارد و از این مسئله بسیار غمگین است اما در مواجهه با بصیرالملک این غم را بروز نمی‌دهد. نمی‌خواهد با باز کردن این راز، شأن و جایگاه خودش را پایین بیاورد. به لحاظ شخصیت‌پردازی می‌توانیم بگوییم نازنین کامل‌ترین شخصیت زن این سریال است و لاله اسکندری بهترین انتخاب برای ایفای این نقش. اسکندری هم در ظاهر به یک خانم خانواده اشرافی قجری نزدیک شده و هم با رفتار و نگاه‌ها و لحنش این موقعیت‌ها بسیار دقیق ساخته است.

نزهت | گلاره عباسی

«بامداد خمار» شخصیت‌های زن جذابی دارد.
گلاره عباسی در «بامداد خمار» توانایی‌هایش را به رخ کشیده است.

نزهت دختر بزرگ خانواده است. مدت‌ها پیش با پسری که وضع مالی خوبی داشته به صلاحدید خانواده ازدواج کرده و حالا خانه‌وزندگی خودش را دارد. او به لحاظ رفتار به مادرش نزدیک است. مدام به خرید پارچه و آراستن موهایش فکر می‌کند اما به عنوان یک دختر جوان، شیطنت‌های خودش را هم دارد. با اینکه معتقد است محبوبه و خجسته باید مثل او با افرادی اسم‌ورسم‌دار که خانواده تشخیص دهند ازدواج کنند اما تا حدی هم به دلشان راه می‌آید. شرایط را طوری پیش می‌برد که محبوبه بتواند یواشکی اصلان را ببیند و بعد هم از تیپ و قیافه او تعریف می‌کند. او در جایگاه خواهر بزرگتر خانواده خیلی وقت‌ها در امور مرتبط به دیگران اظهارنظر می‌کند و معمولا زیر بار زور نمی‌رود. گلاره عباسی ابعاد مختلف این نقش را درک کرده و از همه لحاظ خودش را شرایط و ویژگی‌های او وفق داده است. از همه چیز سر ذوق می‌آید و اهل ماجراجویی است و خیلی وقت‌ها از خوشحالی بلندبلند می‌خندد. این ویژگی‌ها او را در این خانواده متفاوت از دیگران کرده است.

دایه | مرجانه گلچین

«بامداد خمار» شخصیت‌های زن جذابی دارد.
مرجانه گلچین در بامداد خمار درخشیده است.

کاراکتر دایه نقش پررنگی در «بامداد خمار» دارد؛ زنی مسن و خرافاتی با تفکرات قدیمی که بسیار مهربان است. او همدم واقعی نازنین است و تنها کسی است که می‌تواند راز دل او را بفهمد. او همیشه با دخترها مهربان است و خیلی وقت‌ها که نازنین به آنها سخت می‌گیرد، تنها سنگ صبورشان است. پاهایش همیشه درد می‌کند اما ذره‌ای از رسیدگی به خانواده دست نمی‌کشد. همیشه سرزنده و شاداب است، بشکن می‌زند، می‌رقصد و دلش می‌خواهد مدام مجلس را گرم کند. خیلی وقت‌ها حرف زدن بیش از حدش نازنین را کلافه می‌کند اما دست از فضولی و دخالت در کارهای خانواده برنمی‌دارد. دایه یکی از متفاوت‌ترین نقش‌های مرجانه گلچین است. جدای از اینکه با گریم متفاوت در قالب یک زن مسن ظاهر شده، لحن حرف زدنش را هم تغییر داده است.  

دده | بهنوش بختیاری

«بامداد خمار» شخصیت‌های زن جذابی دارد.
«دده» با بازی بهنوش بختیاری یکی از نقش‌های جذاب بامداد خمار است.

دده کارگر خانواده بصیرالملک است. جایگاهش به نسبت دایه پایین‌تر است و با شوهرش در این خانه زندگی می‌کند. او مدام حرف می‌زند و شلوغ می‌کند و توی حرف دیگران می‌پرد. خیلی وقت‌ها جلوی مهمان‌های مهم، آبروریزی می‌کند. با اینکه سن و سالی ازش گذشته مثل بچه‌ها رفتار می‌کند. رشوه می‌گیرد تا چیزهایی را لو ندهد و حتی با منصور هماهنگ می‌کند که واسطه‌ای برای دیدار او با محبوبه شود. انتخاب بهنوش بختیاری هم برای دده‌خانم بسیار هوشمندانه است. او شلوغ‌بازی همیشگی‌اش را به نقش وارد کرده و با این گریم متفاوت بسیار متناسب این کاراکتر شده است.

محبوبه (جوان) | ترلان پروانه

«بامداد خمار» شخصیت‌های زن جذابی دارد.
ترلان پروانه در نقش «محبوبه» توانسته از پس کارش بربیاد.

شخصیت اصلی سریال، محبوبه است؛ دختری نوجوان که ابتدای سریال پر از شور و هیجان و انگیزه است و رفته رفته به دلیل گرفتار شدن در عشق رحیم، زندگی‌اش تغییر می‌کند و حال روحی‌اش به تدریج خراب می‌شود. محبوبه دختری است که هنوز به شناختی از خودش نرسیده است. همیشه در خانواده مجبور به رعایت یک سری اصول بوده و هیچ‌وقت خارج از حیطه زندگی اشرافی و اطرافیان خودش با دیگران رفت‌وآمد نداشته است. به همین دلیل هم طبیعت وحشی رحیم به مذاقش خوش آمده پیش از این کسی را با این پوشش و مدل مو و لباس‌های راحتی ندیده است. محبوبه به از اشرافیت به سادگی پناه می‌برد و بعد از دیدن رحیم دیگر نمی‌تواند چارچوب‌ها و اصول خانوادگی را رعایت کند. او از یک طرف دلبسته زندگی راحت خانواده خودش است و از طرف دیگر چالش رویارویی با رحیم را دوست دارد. کاراکتر محبوبه، مهمترین نقش ترلان پروانه است. روند تدریجی تغییرات محبوبه را ملموس به تصویر کشیده و عشق و انتظار و ترس و اندوه بخشی از زندگی‌اش شده است.  

محبوبه (بزرگسال) | احترام برومند

«بامداد خمار» شخصیت‌های زن جذابی دارد.
احترام برومند در نقش کهنسالی «محبوبه» درخشان ظاهر شده است.

داستان «بامداد خمار» در بزرگسالی محبوبه توسط خود این کاراکتر روایت می‌شود. زنی مسن که بعد از گذشت تمام سال‌ها هنوز نتوانسته است لحظات خوش عاشقی با رحیم را فراموش کند. با اینکه زندگی‌اش به خاطر رحیم خراب شده اما هنوز هم صندوق خاطراتش را نگه داشته است؛ صندوقچه‌ای که تمام نشانه‌های عشق رحیم از اولین نامه گرفته تا موی سر و گردنبندش را در خود جا داده است. احترام برومند با صدای مهربان و شیرینش ایفاگر این نقش است. او مثل همیشه خصلت قصه‌گویی‌اش را حفظ کرده و با آرامش داستانش را تعریف می‌کند. محبوبه در بزرگسالی زنی زیبا و خوش‌لباس است. زنی که نشانه‌های اشرافیت هنوز هم در او دیده می‌شود.

خجسته | فرزانه فرنام

«بامداد خمار» شخصیت‌های زن جذابی دارد.
خچسته یکی دیگر از زنان بامداد خمار است که بخشی از داستان را پیش می‌برد.

خجسته خواهر کوچکتر محبوبه است؛ دختری زیبا که از علاقه منصور به محبوبه ناراحت است و دست به هرکاری می‌زند تا بتواند توجه منصور را جلب کند. او به نسبت نزهت و محبوبه ساکت‌تر است و در تنهایی خیالبافی و رویاپردازی می‌کند. دلش نمی‌خواهد به به ازدواج با پسرخاله‌اش تن بدهد اما مثل محبوبه اعتراضش را نشان نمی‌دهد و فقط به نشانه مخالفت اتاق را ترک می‌کند. فرزانه فرنامه که در سریال «سووشون» نق نوجوانی زری را بازی کرده بود حالا در این سریال ایفاگر نقش خجسته شده است. نقشش چالش زیادی ندارد و در همین اندازه از پس آن برآمده است.

شازده خانم | بهناز جعفری

«بامداد خمار» شخصیت‌های زن جذابی دارد.
بهناز جعفری حضوری متفاوت در «بامداد خمار» دارد.

شازده‌خانم، مادر اصلان و همسر عطاءالدوله است؛ زنی مقتدر و ثروتمند که موضعی بسیار بالا دارد. طلا و جواهرات سنگینی به خودش آویخته است و به همه از بالا نگاه می‌کند. با اینکه تلاش می‌کند مهربان و صمیمی به نظر برسد اما بسیار جدی و حتی ترسناک به نظر می‌رسد. بهناز جعفری بعد از مدت‌ها با این نقش متفاوت به میدان آمده است. او به عمد شخصیت شاهزاده خانم را اغراق‌شده بازی می‌کند تا شمایلی از زنانی ثروتمند در آن دوره را به نمایش بگذارد. مدت زمان حضورش تا الان در سریال زیاد نبوده و صرفا در سه مهمانی او را دیده‌ایم.

عصمت | لیندا کیانی

«بامداد خمار» شخصیت‌های زن جذابی دارد.
لیندا کیانی حضوری کوتاه ، اما موثر در «بامداد خمار» دارد.

عصمت به لحاظ جایگاه اجتماعی از همسر و دختران بصیرالملک پایین‌تر است اما توانسته توجه او را جلب کند. بصیرالملک ابتدا به این دلیل که بتواند پسری داشته باشد با او صیغه کرده است اما بعد از سقط بچه، کماکان دلش می‌خواهد کنار او بماند. در قسمت نهم سریال می‌بینیم که بصیرالملک واقعا به عصمت علاقه پیدا کرده و او را با خودش به دفتر کارش برده است. عصمت مهربان و ساده است و برخلاف نازنین اهل تجملات نیست. موضع‌اش پایین است و از اینکه بصیرالملک به  او توجه می‌کند، نگران است. لیندا کیانی مختصات این نقش را به‌خوبی منتقل کرده است.

«بامداد خمار» به کارگردانی نرگس آبیار، دوشنبه‌ها در پلتفرم شیدا منتشر می‌شود.

پست های مشابه :

«گناه فرشته» به کارگردانی حامد عنقا در قسمت شانزدهم پیچ خوبی در روایت قصه داشت.نگاهی به بازی امیر آقایی در قسمت شانزدهم «گناه فرشته» | نمایشی از عشق و حسرت آرمان بیانی با خشمی آشکار نسبت به پدر و ناظم مدرسه و خشمی پنهان نسبت به مادر، بزرگ می‌شود و در تمام وجوه زندگی‌اش، مدام به خاطرات کودکی باز می‌گردددرباره«افعی تهران» و تجربه تلخ زخم‌هایی که خانواده و مدرسه در دوران کودکی بر روح و روان‌مان وارد کرده‌اند | زخم‌هایی که سرباز کرد حسن فتحی طی سال‌ها فعالیتش در عرصه کارگردانی تعدادی از فیلمنامه‌های آثارش را با همکاری نویسندگان مطرح نوشته است از جمله «مست عشق» که با همکاری فرهادی توحیدی به سرانجام رسیده است.حسن فتحی فیلمنامه‌های آثارش را با همکاری چه کسانی نوشته است به بهانه اکران «مست عشق» | همه شرکای فتحی ویدئو کست «فوتبال 360» با حضور عادل فردوسی‌پور و رضا جاودانی به بررسی فساد در فوتبال پرداخت.توفان مجریان سابق تلویزیون در ویدئو‌کست «فوتبال 360» | رضا جاودانی : «نود» تعطیل شد، فساد در فوتبال شروع شد
پست قبلی

«زن هزار چهره» با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی تولید می‌شود | بازگشت تهمینه میلانی به سینما بعد از نزدیک به یک دهه

پست‌ بعدی

فیلم/ سریال مستند داستانی «تهران الف-شهر بی‌مثال» آماده نمایش می‌شود | پرسه در کوچه پس کوچه‌های تهران با آقای «بای سیکل‌ران»

پست‌ بعدی
«تهران الف-شهر بی‌مثال» در قالب یک فیلم/ سریال مستند داستانی به زودی آماده نمایش می‌شود.

فیلم/ سریال مستند داستانی «تهران الف-شهر بی‌مثال» آماده نمایش می‌شود | پرسه در کوچه پس کوچه‌های تهران با آقای «بای سیکل‌ران»

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌ها

  • اخبار مهم
  • پیشنهاد
  • تئاتر
  • تلویزیون
  • تیزر
  • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
  • جشنواره چهل و یکم
  • جشنواره سی و هفتم
  • چهلمین جشنواره فیلم فجر
  • دسته‌بندی نشده
  • رادیو
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • فضای مجازی
  • گالری
  • مستند
  • نمایش خانگی
  • ویدیو
  • یادداشت

درباره ما

فیلم‌نیوز

«فیلم نیوز» مطرح ترین و پریازدیدترین رسانه سینمایی ایران است که فعالیتش را از سال ۱۳۹۱ شروع کرده است. پوشش لحظه ای اخبار سینمای ایران و جهان، پخش زنده مراسم و جشنواره های سینمایی، گفتگوهای متنوع با هنرمندان و کمپین تبلیغاتی فیلم ها و سریال های مطرح از جمله فعالیت های «فیلم نیوز» طی سال های گذشته بوده است.

دسته بندی

  • اخبار مهم
  • پیشنهاد
  • تئاتر
  • تلویزیون
  • تیزر
  • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
  • جشنواره چهل و یکم
  • جشنواره سی و هفتم
  • چهلمین جشنواره فیلم فجر
  • دسته‌بندی نشده
  • رادیو
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • فضای مجازی
  • گالری
  • مستند
  • نمایش خانگی
  • ویدیو
  • یادداشت
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • تئاتر
  • گالری
  • نظرسنجی
  • درباره ما

© 2023 فیلم نیوز نویسنده: علیرضا امیرگانی