پنجشنبه, خرداد 22, 1404
فیلم‌نیوز
تبلیغات
  • صفحه اصلی
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • تئاتر
  • گالری
  • نظرسنجی
  • درباره ما
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • تئاتر
  • گالری
  • نظرسنجی
  • درباره ما
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
فیلم‌نیوز
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی اخبار مهم

نگاهی به ابعاد مختلف سریال «داریوش» به بهانه پایان انتشار این سریال | گذر از ترس‌ها

فیلم نیوز توسط فیلم نیوز
25 مهر 1403
در اخبار مهم, سینمای ایران, نمایش خانگی
0
سریال «داریوش» دومین تجربه کارگردانی هادی حجازی‌فر با پخش قسمت سیزدهم به پایان رسید.

طرح از :شبنم رضوانی

مرجان فاطمی | «داریوش» به عنوان اولین تجربه سریال‌سازی هادی حجازی‌فر در شبکه نمایش خانگی، با انتشار قسمت سیزدهم به پایان رسید؛ سریالی که شاید باب طبع همه سلیقه‌ها نبود و خشونت موجود در آن برخی مخاطبان را آزرده می‌کرد، اما نقاط قوت زیادی داشت. انتخاب و بازی بازیگران، شخصیت‌پردازی و سیر مسیر داستان تا رسیدن به نقطه نهایی درست و دقیق شکل گرفته بود و علاوه بر درگیر کردن احساسات مخاطبان، در انتقال معنا هم موفق بود.

به گزارش فیلم‌نیوز، هادی حجازی‌فر بعد از تجربه ساخت سریال «عاشورا» برای تلویزیون، در اولین تجربه سریال‌سازی برای شبکه نمایش خانگی، «داریوش» را در سیزده قسمت تولید کرد. سریالی که با واکنش‌های مختلفی روبه‌رو شد و نهایتا چهارشنبه 25 مهر به پایان رسید. نگاهی داریم به حال‌وهوای این سریال در نقطه پایانی.

سریال «داریوش» دومین تجربه کارگردانی هادی حجازی‌فر با پخش قسمت سیزدهم به پایان رسید.
هادی حجازی‌فر و سحر دولتشاهی در سریال «داریوش» زوج خوبی را تشکیل داده بودند.

انتخاب بازیگران | هادی حجازی‌فر در نقش داریوش یکی از بهترین برگ برنده‌های این سریال بود. حتی اگر خودش هم کارگردان کار نبود باز هم می‌شد پیش‌بینی کرد بهترین گزینه برای ایفای این نقش باشد. از یک سو توانسته بود شمایل یک مرد ترسو را به درستی نمایش دهد و از سوی دیگر شیرینی ذاتی‌اش سبب شده بود حال‌وهوای سریال اندکی تعدیل شود. همراهی او با عباس جمشیدی‌فر اتفاق مهم دیگر سریال بود. جمشیدی‌فر پیش از این هم نشان داده بود می‌تواند از پس ایفای نقش‌های جدی بربیاید و این‌بار بخش مهمی از بار عاطفی سریال روی دوش این شخصیت قرار داشت. سحر دولتشاهی هم با چند گریم مختلف در موقعیت‌های متفاوت توانست شمایلی از زندگی زنی تنها را به نمایش بگذارد و چالش احساسی خوبی پیش روی شخصیت داریوش قرار دهد. محسن قصابیان یکی از بهترین انتخاب‌ها برای نقش بهرام بود. به شناختی کامل از این نقش رسیده بود و کاری می‌کرد با تمام وجود او را بپذیرم و احساساتش را باور کنیم. کنار هم قرار گرفتن هادی حجازی‌فر، ژیلا شاهی و مهرداد صدیقیان، بعد از «پوست شیر» اینبار هم به نفع سریال شد و بستر خانوادگی دقیقی را شکل داد.

سریال «داریوش» دومین تجربه کارگردانی هادی حجازی‌فر با پخش قسمت سیزدهم به پایان رسید.
کاظم با بازی «عباس جمشیدی‌فر» یکی از کاراکترهای سریال «داریوش» بود.

سیر حرکت داستان | محور اصلی سریال «داریوش» روی مسئله مهم ترس بنا شده بود. شخصیت‌های اصلی توانایی روبه‌رو شدن با واقعیت را نداشتند و از روی ترس مدام فرار می‌کردند یا پشت دیگری قایم می‌شدند. داریوش به خاطر ترس خانواده‌اش را رها کرده بود و از ایران خارج شده بود. حتی توانایی این را نداشت که برای خاکسپاری همسرش برگردد و دخترش را تنها نگذارد. کاظم از زیر سوال رفتن مردانگی‌اش می‌ترسید و توان مقابله با بهرام را نداشت. می‌خواست هرطور شده از داریوش دفاع کند اما ترس این اجازه را به او نمی‌داد و علیرضا هم به خاطر ترس، فرار را انتخاب کرده و همه زندگی‌اش را باخته بود. نکته مهم اینکه حتی بهرام هم با تمام قدرتی که داشت از حرف زدن درباره احساساتش به لیلا می‌ترسید و این عذاب را دنبال خودش می‌کشید. آنچه داستان را جذاب می‌کرد چالش این شخصیت‌ها با ترس‌های پیش رویشان و تغییر هریک از آنها در طول مسیر بود. کاظم کلاس کاراته می‌رفت و راضی می‌شد برای بچه‌دار شدن دست به هرکاری بزند و نهایتا جانش را بر سر عصیان علیه بهرام از دست می‌داد. علیرضا بر ترس‌هایش غلبه می‌کرد، برمی‌گشت و با برادرش مواجه می‌شد و نهایتا گیر می‌افتاد. بهرام بالاخره از ضعف داریوش استفاده می‌کرد و احساساتش را نسبت به لیلا بروز می‌داد و فقط می‌ماند داریوش که همه منتظر بودند بالاخره در قسمت پایانی مقابل ترس‌هایش بایستد و همین اتفاق هم افتاد. درواقع داریوش با تکیه بر احساساتش توانست یکبار هم که شده به جای فرار زندگی‌اش را برای کمک به دیگران قمار کند.

سریال «داریوش» دومین تجربه کارگردانی هادی حجازی‌فر با پخش قسمت سیزدهم به پایان رسید.
یکی از امتیازهای «داریوش» انتخاب خوب بازیگران و بازی‌های درخشان از سوی آن‌ها بود.

استفاده درست از داشته‌ها برای پایان‌بندی| هادی حجازی‌فر از ابتدای سریال چندین بار به نکات مهمی درباره شخصیت‌هایش اشاره کرد و نهایتا در نقطه پایانی از آنها کمک گرفت. یکی از آنها تلاش کاظم برای یاد گرفتن کاراته بود. درست است که خود کاظم نتوانست از تکنیکی که آموخته بود برای دفاع از خودش استفاده کند اما داریوش که صرفا ناظر این کلاس بود در لحظه آخر با استفاده از آن تکنیک توانست اتفاق مهم پایانی را رقم بزند. نکته مهم دیگر استفاده درست از رقابت عشقی داریوش و بهرام بود. در طول سریال بارها به این مسئله اشاره می‌شد که بهرام به همسر داریوش علاقه داشته و حتی سر خاک او هم می‌رفته است. در قسمت پایانی اشاره به همین عشق به عاملی محرک برای داریوش بدل شد. نکته مهم بعدی استفاده قابل‌قبول از شخصیت سیفی بود. حجازی‌فر این شخصیت را از ابتدا کنار دست بهرام قرار داد و روی درونگرا بودن و غم همیشگی‌اش تاکید می‌کرد. این شخصیت با بازی وحید حجازی‌فر در طول مسیر سریال اطلاعاتی درباره بهرام به دست می‌آورد و تلاش‌هایش برای ارتباط گرفتن با پسرش به جایی نمی‌رسید. نهایتا او بود که در نقطه پایانی بالاخره از لاک خودش بیرون آمد و اتفاق مهم نهایی را رقم زد. حجازی‌فر حتی از تخم‌طلایی که در طول سریال قصه‌اش را برای نوه‌اش تعریف کرده بود هم به‌خوبی استفاده کرد و صحنه پایانی را به آن واسطه رقم زد. سکانس نهایی سریال «داریوش» را می‌توانیم بهترین نقطه پایان برای این اثر با تمام ویژگی‌هایش بدانیم.

«داریوش» به نویسندگی و کارگردانی هادی حجازی‌فر و به تهیه‌کنندگی نوید محمودی با بازی هادی حجازی‌فر، عباس جمشیدی‌فر، سحر دولتشاهی، محسن قصابیان، ژیلا شاهی، مهرداد صدیقیان و … در سیزده قسمت توسط پلتفرم فیلم‌نت تولید شد و به پایان رسید.

پست های مشابه :

سریال داریوش دومین تجربه کارگردانی هادی حجازی‌فر قرار است چهارشنبه‌ها به جای سریال «افعی تهران » منتشر شود.درباره سریال «داریوش» اولین تجربه کارگردانی هادی حجازی‌فر در شبکه خانگی  | یاور همیشه مومن سریال «داریوش» به کارگردانی هادی حجازی‌فر در قسمت سوم وارد فاز تازه‌ای شد.هادی حجاری‌فر در قسمت سوم سریال «داریوش» مخاطب را بار دیگر غافلگیر می‌کند | بازی «داریوش» شروع شد از سحر دولتشاهی برای صحنه‌های رقصش در سریال داریوش شکایت شد.حکم قضایی برای سحر دولتشاهی و عوامل سریال داریوش برای سکانس جنجالی | رقص «ساقی» دردسرساز شد پخش قسمت سیزدهم و آخر سریال «داریوش» به کارگردانی هادی حجازی‌فر به دلیل طولانی شدن مراحل فنی به تعویق افتاد.پخش قسمت آخر سریال هادی حجازی‌فر به تعویق افتاد | «داریوش» چهارشنبه نمی‌آید
برچسب ها: داریوشفیلمنتهادی حجازی فر
پست قبلی

آنالیز فروش سینماها در هفته‌ای که گذشت | حذف «قیف» و تگزاس» توسط «زودپز» و شرکا

پست‌ بعدی

آگراندیسمان قسمت بیست‌وپنج | بررسی بازی بهزاد خلج در مجموعه «آقای قاضی» | یک قاضی جذاب

پست‌ بعدی
بهزاد خلج در سریال «اقای قاضی» در نقش «قاضی خلج» به قدر باور پذیر ایفای نقش کرده که بسیاری در ابتدا گمان می‌کردند با یک دادگاه واقعی مواجه هستند.

آگراندیسمان قسمت بیست‌وپنج | بررسی بازی بهزاد خلج در مجموعه «آقای قاضی» | یک قاضی جذاب

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌ها

  • اخبار مهم
  • پیشنهاد
  • تئاتر
  • تلویزیون
  • تیزر
  • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
  • جشنواره چهل و یکم
  • جشنواره سی و هفتم
  • چهلمین جشنواره فیلم فجر
  • دسته‌بندی نشده
  • رادیو
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • فضای مجازی
  • گالری
  • مستند
  • نمایش خانگی
  • ویدیو
  • یادداشت

درباره ما

فیلم‌نیوز

«فیلم نیوز» مطرح ترین و پریازدیدترین رسانه سینمایی ایران است که فعالیتش را از سال ۱۳۹۱ شروع کرده است. پوشش لحظه ای اخبار سینمای ایران و جهان، پخش زنده مراسم و جشنواره های سینمایی، گفتگوهای متنوع با هنرمندان و کمپین تبلیغاتی فیلم ها و سریال های مطرح از جمله فعالیت های «فیلم نیوز» طی سال های گذشته بوده است.

دسته بندی

  • اخبار مهم
  • پیشنهاد
  • تئاتر
  • تلویزیون
  • تیزر
  • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
  • جشنواره چهل و یکم
  • جشنواره سی و هفتم
  • چهلمین جشنواره فیلم فجر
  • دسته‌بندی نشده
  • رادیو
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • فضای مجازی
  • گالری
  • مستند
  • نمایش خانگی
  • ویدیو
  • یادداشت
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • تئاتر
  • گالری
  • نظرسنجی
  • درباره ما

© 2023 فیلم نیوز نویسنده: علیرضا امیرگانی