پنجشنبه, خرداد 22, 1404
فیلم‌نیوز
تبلیغات
  • صفحه اصلی
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • تئاتر
  • گالری
  • نظرسنجی
  • درباره ما
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • تئاتر
  • گالری
  • نظرسنجی
  • درباره ما
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
فیلم‌نیوز
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی تلویزیون

اقتباس کن ، پادشاهی کن

فیلم نیوز توسط فیلم نیوز
20 مهر 1402
در تلویزیون, نمایش خانگی
1
اقتباس کن ، پادشاهی کن

طرح از : طاهره خراسانی

سریال «مستوران» و «یاغی» و کمی پیش تر «زخم کاری» تازه ترین سریال های اقتباسی هستند که طی یکسال اخیر از شبکه خانگی و تلویزیون پخش شده اند و همگی با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبه روشده‌اند.

به گزارش فیلم‌نیوز، این روزها دو سریال اقتباسی «مستوران» به کارگردانی مشترک سید جمال سید حاتمی و مسعود آب پرور و سریال «یاغی» به کارگردانی محمد کارت به ترتیب از شبکه خانگی و تلویزیون در حال پخش هستند. هر دو سریال به فراخور رسانه‌ای که پخش آن‌ها را برعهده دارند با اقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شده‌اند. کمتر از یکسال قبل هم سریال اقتباسی « زخم کاری» ساخته محمد حسین مهدویان توانست نظرها را به سوی خود جلب کند، که در ادامه مروری داریم بر کم و کیف این سریال‌ها

مستوران | منبع اقتباس : رمان «مستوران» نوشته محمد حنیف


از هفته پیش سریال «مستوران» به کارگردانی مسعود آب‌پرور و سید جمال سیدحاتمی روی آنتن شبکه یک رفت و تاکنون پنج قسمت از آن پخش شده است. فیلمنامه این سریال توسط فائزه یارمحمدی و یزدان کاظمی، بر اساس رمان «مستوران» نوشته محمد حنیف، آماده شده. کتاب، سراغ حکایت های ایرانی رفته و فضای کلی آن در برگردان سریالی، حفظ شده است. بر اساس قسمت های ابتدایی می توان نتیجه گرفت، «مستوران» تازه ترین اثر اقتباسی است که توانسته روایتی جذاب از قصه های ایرانی با مولفه های اسلامی تحویل مخاطب دهد. این سریال با روایت محمدرضا سرشار به سبک «یکی بود، یکی نبود» شروع می شود و هر بار بخشی از قصه را برای مخاطب تعریف می کند. «مستوران» نشان داد اگر اجزای یک سریال درست چیده شود، مخاطب ایرانی همچنان شیفته شنیدن قصه است. بویژه آن که سریال، خصوصیت حکایت های ایرانی که ترکیبی از واقعیت و خیال است را در خود دارد. مثل لوح سفید که رازی را بیان می کند؛ سیمرغ و مسائلی از این دست. هیچ بعید نیست بزودی شاهد خبرهایی مبنی بر پرفروش شدن رمان «مستوران» باشیم. این اتفاق یک نکته فرامتن هم دارد: سازمان هایی مثل اوج باید بیش از پیش سراغ مساله مغفول اقتباس بروند و زمینه این اتفاق مهم را فراهم کنند.

یاغی | منبع اقتباس : رمان «سالتو» نوشته مهدی افروز منش


مهدی افروش منش رمانی دارد به نام «سالتو» که وقتی محمد کارت آن را خواند، احساس کرد می تواند تبدیل به سریالی جذاب شود. کارت به همراه پدرام پورامیری و حسین دوماری فیلمنامه سریال را نوشتند و حاصل آن شده «یاغی». این سریال که از طریق پلتفرم فیلیمو پخش می شود ، از همان قسمت نخست توانست مورد توجه قرار بگیرد و حالا مهم ترین سریال خانگی لقب دارد. طبق آمار رسمی، پس از موفقیت «یاغی» رمان «سالتو» هم در لیست پرفروش‌‌ترین کتاب‌های فیدیبو قرار گرفته . ویژگی مهم رمان و سریال، برخوداری از شخصیت قهرمان و ضد قهرمان و نیز مساله ای به نام امید و تلاش است. این خصوصیات همان چیزی است که ذائقه مخاطب ایرانی طلب می کند. طبعا کارگردانی خوب و بازی های درخشان، عوامل دیگری هستند که «یاغی» را محبوب کرده و رمان «سالتو» را در کانوان توجه قرار داده است. تاکنون شش قسمت از سریال توزیع شده که میزان رضایت 99 درصدی و حجم بالای نظرات مثبت مخاطبان را به خود دیده. این اتفاق اهمیت اقتباس را یادآور می شود.

زخم کاری | منبع اقتباس : رمان «بیست زخم کاری» نوشته محمود حسینی‌زاد


موفقیت سریال «زخم کاری» گواه دیگری است بر این که اقتباس می تواند معجزه کند! محمد حسین مهدویان این سریال را بر اساس رمان «بیست زخم کاری» محمود حسینی‌زاد ساخت که در فیلیمو منتشر شد و توانست رکورد میزان تماشا را بشکند. دستاورد دیگر سریال، بالا رفتن فروش رمان بود که گواهی است دیگر از توان کمک آثار نمایشی به رمان ها. پیش تر به تفصیل درباره «زخم کاری» نوشتیم و خودتان از جریانی که این سریال در جامعه ایجاد کرد، اطلاع دارید.

پست های مشابه :

ستاره‌های خبیث زوج‌های سینمایی و موقعیت‌های نامتعارف به بهانه اکران آنلاین «بی رویا» و«تفریق» و شروع «زخم کاری2» | درمسیر تندباد تغییر شکل یافتگان ایرج طهماسب یک کیمیاگر است
برچسب ها: زخم کاریمستورانیاغی
پست قبلی

آی فیلم همزمان با پخش «جیران»، سراغ «پهلوانان نمی‌میرند» رفت

پست‌ بعدی

رونمایی از سلمان فارسی

پست‌ بعدی
رونمایی از سلمان فارسی

رونمایی از سلمان فارسی

دیدگاه‌ها 1

  1. روزبه می گوید:
    3 سال پیش

    کدوم استقبال از مستوران
    اینقدر تبلیغاتش به لطف پول مردم و نه خود مردم زیاد بود که بدیهیه وقتی شروع میشه تا چند قسمت مردم کنجکاون به هر حال تبلیغات تاثیرشو داره امااین تاثیر به وسیله سریال به باد می ره
    دیالوگ های کاملا ضعیف..پیچش های داستانی و شخصیت پردازی قابل پیش بینی و ناشیانه
    و ایدیولوژی که پشتشه
    وگرنه ما راهزن وحشی این شکلی نداشتیم شبیه وایکینگای غربی
    بیشتر اقوام صحرانشین بودن
    و اینکه قسمت پنج بیشتر تمام قسمت ها روایت لاک پشتی و کند و باتاثیرگذاری کم بوده
    اقتباس کن پادشاهی کن هم عنوان بسیار بی ربطیه.
    و هیچ قدرت ادبی ژورنالییستی توش نیست

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌ها

  • اخبار مهم
  • پیشنهاد
  • تئاتر
  • تلویزیون
  • تیزر
  • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
  • جشنواره چهل و یکم
  • جشنواره سی و هفتم
  • چهلمین جشنواره فیلم فجر
  • دسته‌بندی نشده
  • رادیو
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • فضای مجازی
  • گالری
  • مستند
  • نمایش خانگی
  • ویدیو
  • یادداشت

درباره ما

فیلم‌نیوز

«فیلم نیوز» مطرح ترین و پریازدیدترین رسانه سینمایی ایران است که فعالیتش را از سال ۱۳۹۱ شروع کرده است. پوشش لحظه ای اخبار سینمای ایران و جهان، پخش زنده مراسم و جشنواره های سینمایی، گفتگوهای متنوع با هنرمندان و کمپین تبلیغاتی فیلم ها و سریال های مطرح از جمله فعالیت های «فیلم نیوز» طی سال های گذشته بوده است.

دسته بندی

  • اخبار مهم
  • پیشنهاد
  • تئاتر
  • تلویزیون
  • تیزر
  • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
  • جشنواره چهل و یکم
  • جشنواره سی و هفتم
  • چهلمین جشنواره فیلم فجر
  • دسته‌بندی نشده
  • رادیو
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • فضای مجازی
  • گالری
  • مستند
  • نمایش خانگی
  • ویدیو
  • یادداشت
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • تئاتر
  • گالری
  • نظرسنجی
  • درباره ما

© 2023 فیلم نیوز نویسنده: علیرضا امیرگانی