پنجشنبه, خرداد 22, 1404
فیلم‌نیوز
تبلیغات
  • صفحه اصلی
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • تئاتر
  • گالری
  • نظرسنجی
  • درباره ما
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • تئاتر
  • گالری
  • نظرسنجی
  • درباره ما
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
فیلم‌نیوز
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی سینمای ایران

یک نقد تند و تیز اجتماعی

فیلم نیوز توسط فیلم نیوز
17 آبان 1399
در سینمای ایران
0
یک نقد تند و تیز اجتماعی

در حالی که فیلم «مجبوریم» اولین نمایش جهانی‌اش را در فستیوال توکیو ۲۰۲۰ تجربه می‌کند، دبورا یانگ منتقد هالیوود ریپورتر یادداشتی درباره این فیلم در سایت هالیوود ریپورتر منتشر کرده و نوشته: «رضا درمیشیان یکی از اصیل ترین کارگردانان حال حاضر سینمای ایران است و «مجبوریم» هم مثال دیگری از توانایی او در تسخیر کردن مخاطب به کمک نقد تند و تیز اجتماعی است، همچون «عصبانی‌ نیستم!» و «لانتوری».

«مجبوریم» اثری جذاب، خوش ساخت و با بازی‌های خوب درباره حقوق انسان‌هاست که در بطن یک تریلر قضایی در جامعه بی‌خانمان‌های تهران روی می‌دهد.در فیلم شاهد رویارویی سه زن هستیم، یک دکتر زنان متعهد و خوش‌نام (با بازی فاطمه معتمد آریا)، یک وکیل جوان پرانرژی (با بازی نگار جواهریان) و یک زن بی‌خانمان که به ماشین بچه سازی بدل شده (پردیس احمدیه).
قطب نمای اخلاقی اثر دائما در بین وکیل و دکتر در حال نوسان است، و مثل سایر آثار درمیشیان، این مخاطب است که باید تصمیم بگیرد حق با چه کسی است. در هر دو سمت این قصه دو فعال اجتماعی هستند، که به مشکل از زوایای مختلف نگاه می‌کنند. و مشکلاتی که با آنها روبرو هستند، مثل فقر و بی‌خانمانی، آنقدر عظیم است که کاری از دست آنها برنمی‌آید.

فیلم شاید تماما یک تریلر حقوقی نباشد، اما تنش جاری در آن به همان میزان بالاست. در حالی که شرایط برای دکتر پندار (معتمدآریا) تنگ‌ و تنگ‌تر می‌شود. سارا (جواهریان) بیشتر و بیشتر درباره ماجرا تحقیق می‌کند و ما را به پایان هیجان انگیز فیلم نزدیکتر می‌کند.

فیلم‌برداری اثر یادآوری یک درام با کلاس جنایی است، با استفاده‌های زیاد از زوم‌های ناگهانی به کلوزآپ شخصیت‌ها برای رد و بدل شدن نگاه‌های آنها. همچنین استفاده از رنگ‌ها توسط مدیر فیلمبرداری آیین ایرانی که تقریبا فیلم را به اثری سیاه و سفید با ته مایه‌های رنگی بدل کرده است، فیلم را پیجیده‌ کرده است. موسیقی مدرن کیهان کلهر هم پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد که از ویلون‌های سوزناک تا موسیقی ملودیک سنتی پایانی اثر را شامل می‌شود.

پست های مشابه :

پروانه نمایش «مجبوریم» سرانجام صادر شد آخرین خبرها از «مجبوریم» رضا درمیشیان «مجبوریم» به فستیوال توکیو ۲۰۲۰ می‌رود «مجبوریم» دُرمیشیان متقاضی اکران نوروزی شد
برچسب ها: پارسا پیروزفرتوکیو۲۰۲۰رضا درمیشیانمجبوریمنگار جواهریانهالیوود ریپورتر
پست قبلی

شهاب حسینی: بر بلندای افتخار

پست‌ بعدی

درخشش «گورکن» در جشنواره‌های فیلم برکلی و بانکوک‌تای

پست‌ بعدی
درخشش «گورکن» در جشنواره‌های فیلم برکلی و بانکوک‌تای

درخشش «گورکن» در جشنواره‌های فیلم برکلی و بانکوک‌تای

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌ها

  • اخبار مهم
  • پیشنهاد
  • تئاتر
  • تلویزیون
  • تیزر
  • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
  • جشنواره چهل و یکم
  • جشنواره سی و هفتم
  • چهلمین جشنواره فیلم فجر
  • دسته‌بندی نشده
  • رادیو
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • فضای مجازی
  • گالری
  • مستند
  • نمایش خانگی
  • ویدیو
  • یادداشت

درباره ما

فیلم‌نیوز

«فیلم نیوز» مطرح ترین و پریازدیدترین رسانه سینمایی ایران است که فعالیتش را از سال ۱۳۹۱ شروع کرده است. پوشش لحظه ای اخبار سینمای ایران و جهان، پخش زنده مراسم و جشنواره های سینمایی، گفتگوهای متنوع با هنرمندان و کمپین تبلیغاتی فیلم ها و سریال های مطرح از جمله فعالیت های «فیلم نیوز» طی سال های گذشته بوده است.

دسته بندی

  • اخبار مهم
  • پیشنهاد
  • تئاتر
  • تلویزیون
  • تیزر
  • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
  • جشنواره چهل و یکم
  • جشنواره سی و هفتم
  • چهلمین جشنواره فیلم فجر
  • دسته‌بندی نشده
  • رادیو
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • فضای مجازی
  • گالری
  • مستند
  • نمایش خانگی
  • ویدیو
  • یادداشت
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • تئاتر
  • گالری
  • نظرسنجی
  • درباره ما

© 2023 فیلم نیوز نویسنده: علیرضا امیرگانی