اگر مخاطب جدی سینما هستید، حتما امروز با خواندن اخبار سینمایی دچار سردرگمی بسیاری شدید و بالاخره متوجه نشدید که کدام فیلم اکران عید فطر بیشترین فروش را در افتتاحیه اش داشته است.
در ابتدا اعلام شد که «سرخپوست» با فروش نیم میلیاردی خود در اولین روز نمایش اش به پرفروش ترین فیلم اکران عید فطر تبدیل شده است.
اما پس از انتشار این خبر، مسئولین رسانه ای «شبی که ماه کامل شد» با انتشار گسترده اخبار مدعی شدند که در اولین روز اکران فیلم نرگس آبیار 25 هزار نفر به تماشای آن نشستند.
از سوی دیگر روابط عمومی «ما همه با هم هستیم» هم وقتی فعالیت های تیم تبلیغاتی رقبایش را در صفحات و رسانه های سینمایی دید با اتکا به آمارهای سینما شهر و سینماتیکت، اعلام کرد که با 600 میلیون تومان درآمد در اولین روز اکرانش، رکورد افتتاحیه تاریخ سینمای ایران را که پیش از این در اختیار «ساعت پنج عصر» بود را جابه جا کند.
شاید مسبب اصلی این سردرگمی در اعلام فروش فیلم های سینمایی سایت سینماتیکت باشد زیرا با وجود پنل سینماشهر هنوز بسیاری از مردم برای اطلاع از فروش فیلم ها به این سایت مراجعه می کنند. این سایت پس از اعلام فروش فیلم ها با انتشار اطلاعیه ای مدعی شد که رقمی حدود 100 میلیون از دو فیلم «سرخپوست» و «شبی که ماه کامل شد» به دلیل اکران آنها در زمان جشنواره فجر در فروش این فیلم ها لحاظ شده بود که این رقم در به روز رسانی جدید از درآمد این فیلم ها کم شد.
شاید برای عوامل سه فیلم «سرخپوست»، «ما همه با هم هستیم» و «شبی که ماه کامل شد» بسیار مهم باشد که خود را به عنوان پرفروش ترین فیلم اکران عید فطر معرفی کنند؛ اما در پس این ماجرا اگر بخواهیم عمیق تر و بدون جانب داری از فیلمی به اتفاقات دومین روز اکران عید فطر نگاه کنیم، باید گفت که مدیران سینمایی و حوزه اکران از آشفته بازاری که امروز در سینماها و فضای رسانه ای کشور به وجود آمد باید عرق شرم بر پیشانیشان بنشیند که هنوز بعد از این همه سال نتوانستند سیستم مکانیزه ای را برای اعلام فروش فیلم های سینمایی به وجود بیاورند تا همچون امروز، فضای رسانه ای سینمای ایران دچار تشویش نشود و به موازات آن اعتماد مخاطبان به رسانه های سینمایی که اخبار روابط عمومی فیلم های را منعکس می کنند کمتر و کمتر نشود.