معادی در گفتوگو با مجله اندیشه پویا در پاسخ به سوالی در مورد حرفهای گلشیفته فراهانی که از برخورد خشن بازیگران با یکدیگر یا برخورد خشن کارگردان با بازیگران گفته بود، توضیح داد: «این یک بیانصافی محض است و از بابت آن بسیار متاسفم. ما در دوره بازی در «درباره الی» سختیهای زیادی کشیدیم. اختلافهایی در گروه به وجود آمد ولی هیچکدام به دلیل خشونت کارگردان نبود. آن سال هیچ جایزهای به بازیهای «درباره الی» [در جشنواره فجر] داده نشد چون رئیس هیئت داوران آن سال گفته بود فرهادی با شلاق افتاده بوده به جان اینها و اینها تحت تاثیر شکنجهای که شدهاند دارند بازی میکنند. اگر این طوری بود که بقیه کارگردانها هم با شلاق، بازیهای درخشان میگرفتند!»
او در ادامه تاکید کرده است: «در صورتی که موقع بازی در «دربارهی الی» به ما خیلی خوش گذشت. فرهادی از هر ۹ نفر ما به ۹ شیوهی بخصوص که برای شخصیت ما طراحی کرده بود و متناسب با روحیات خود ما هم بود بازی میگرفت. خب این آدم است که میتواند چنین کاری بکند.»
معادی هرچند کار در این فیلم را «استرس زا» توصیف کرده، اما شایعات درباره اتفاقات پشت صحنه را رد کرده است: «دربارهی الی» فیلم ملتهبی است و وقتی شما دارید در فیلمی بازی میکنید که سه ماه لب دریا هستید و نه شما حق دارید گروه را ترک کنید و نه خانوادهها حق دارند به دیدن گروه بیایند طبیعی است که ممکن است اختلافاتی در گروه پیش بیاید. نوع کار استرسزا بود ولی بعدها چیزهایی در مورد پشت صحنه فیلم شنیدم که به هیچوجه صحت نداشت.»
این بازیگر و کارگردان در توضیح روش فرهادی گفته است: «فرهادی تکنیکی بازی میگرفت. نیازی نداشت که بازیگر را شکنجه دهد. البته فرهادی فضای پشت صحنه را بر اساس فضای داستان فیلم هدایت میکند. مثلا وقتی داشتیم «جدایی نادر از سیمین» را بازی میکردیم به من میگفت که نمیخواهم تو زیاد به شهاب حسینی در پشت صحنه نزدیک شوی ولی این فرق دارد با اینکه بگوییم کارگردان ما را شکنجه میداد. مهم نتیجه کار است حتی اگر به شیوه کوبریک فیلمبرداری فیلم آخرش «چشمان کاملاً بسته» ۴۰۰ روز طول بکشد اما به این قیمت که به هر شکل ممکن دقیقترین جزئیات را با بالاترین استانداردها مقابل دوربین ببری.»