سه شنبه, مرداد 14, 1404
فیلم‌نیوز
تبلیغات
  • صفحه اصلی
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • تئاتر
  • گالری
  • نظرسنجی
  • درباره ما
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • تئاتر
  • گالری
  • نظرسنجی
  • درباره ما
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
فیلم‌نیوز
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی اخبار مهم

گلایه مخاطبان به روند کند سریال «سووشون» و سکانس طولانی دارالمجانین در قسمت سوم | نیم‌ساعت ما را بردید توی دیوانه‌خانه که چی؟

فیلم نیوز توسط فیلم نیوز
14 مرداد 1404
در اخبار مهم, نمایش خانگی
0
سکانس طولانی «دارلمجانین در قسمت سوم «سووشون» با انتقاد مخاطبان مواجه شد.

طرح از :شبنم رضوانی

بعد از سکانس طولانی دیالوگ زری و یوسف با کاراکتر مک ماهون در قسمت اول «سووشون»، در قسمت سوم هم شاهد سکانسی طولانی در دارالمجانین بودیم که با اعتراض مخاطبان روبه‌رو شده است. بسیاری از مخاطبان این سریال در شبکه‌های اجتماعی نوشته‌اند که بعد از سه قسمت، به خاطر توجه بیش از حد به جزئیات و وجود سکانس‌های طولانی هنوز نتوانسته‌اند اصل ماجرای سریال را درک کنند. برخی معتقدند سکانسی مثل دارالمجانین برایشان جذاب بوده اما نمی‌دانند چه لزومی داشته کارگردان آن را تا این حد کش‌دار به تصویر بکشد؟

به گزارش فیلم‌نیوز، پایبندی بیش از اندازه نرگس آبیار به رمان سیمین دانشور، در سه قسمت ابتدایی با انتقادهایی همراه بوده است.

برخی مخاطبان بعد از تماشای قسمت سوم در بخش کامنت‌های مرتبط با پست‌های سووشون از خسته‌کننده بودن یا طولانی بودن صحنه‌های یکنواخت گلایه کرده‌اند.

یکی از مخاطبان نوشته است: «دارالمجانین و فضای مسموم آن مکان را خوب نشان داده‌اید اما چرا اینقدر طولانی؟». کاربر دیگری هم از کش‌دار بودن این سکانس گلایه کرده و نوشته: «چرا فکر نمی‌کنید تماشای دیوانه‌خانه در مدت طولانی مخاطبان را اذیت می‌کند؟» و نظر یکی دیگر از مخاطبان هم این است: « نیم ساعت ما رو بردین تو دیوانه خانه که چی؟ داستان اصلی را تعریف کنید.»

سکانس طولانی «دارلمجانین در قسمت سوم «سووشون» با انتقاد مخاطبان مواجه شد.
سکانس طولانی حضور «زری» در «دارالمجانین» واکنش منفی مخاطبان را در پی داشت.

بعضی مخاطبان از پایبندی بیش از حد به جزئیات رمان گلایه کرده و نوشته‌اند: «آخر سریال باید یک فرقی باید با کتاب داشته باشد. مدیای تصویر و نوشتار باهم متفاوتند. نمی‌شود توقع داشت عین دیالوگ‌ها و توصیف‌های صحنه را فقط با کلام و گفت‌وگو در بیاورید و انتظار داشته باشید سریال جالب شود.»، «اگر قرار بر روایت بی‌نقص خود کتاب باشد نیازی به ساختن فیلم یا سریال نیست. قصه اصلا پیش نمی‌رود و مخاطب را کلافه می‌کند.»

عده‌ای معتقدند نرگس آبیار صرفا برای آنهایی سریال ساخته است که قبلا رمان را خوانده‌اند. در این باره نوشته‌اند: «این سریال فقط برای کسانی جذاب است که قبلا داستان را خونده‌اند و کامل در جریان ماجراها هستند و حالا می‌خواهند برایشان مرور شود، اگرنه جذابیتی برای بقیه ندارد.» یا «ما اصلا نمی‌دانیم داستان سر چیست چرا باید انقدر صحنه بی‌ربط ببینیم؟»

این پایبندی دقیق به رمان البته طرفدارهایی هم دارد. مثلا مخاطبی نوشته است: «رمان یک بار دیگر برایم مرور شد و چقدر کیف کردم.» یا مخاطب دیگری از این حجم توجه به جزئیات لذت برده و نوشته است: «لوکیشن‌ها، لباس‌ها، باغ‌ها و خلاصه همه‌چیز جذاب است و بهتر از این نمی‌شود.»

«سووشون» به کارگردانی نرگس آبیار جمعه‌ها در پلتفرم نماوا منتشر می‌شود.

پست های مشابه :

نرگس آبیار و محمد حسین قاسمی کارگردان و تهیه‌کننده سووشون به همراه عده‌ای از فعالان رسانه‌ای به توقیف این سریال واکنش نشان دادند.مروری بر اظهارنظرهای رسمی  و واکنش‌ها در رابطه با توقیف «سووشون» و محدودیت محتوای نماوا | دعوا بر سر یک مجوز با وجود اعلام رسمی رفع توقیف «سووشون» هنوز زمان انتشار آن به شکل دقیق اعلام نشده است.از تبلیغات «سووشون» و روزشمار انتشار این سریال در پلتفرم نماوا هنوز خبری نیست | سووشون واقعا سوم مرداد منتشر می‌شود؟ «سووشون» و «جنگل اسفالت» از تولیدات پلتفرم نماوا وضعیتی بلاتکلیف دارند.اعلام وضعیت سریال‌های نرگس آبیار و پژمان تیمور‌تاش که هر دو محصول نماوا هستند | «سووشون» توقیف نشده، اما مجوز هم ندارد؛ «جنگل آسفالت» همچنان متوقف نرگس آبیار در روایت رمان سووشون نگاهی وقادرانه به رمان دارد.نگاهی به ابعاد مختلف قسمت اول سریال «سووشون» که بعد از چند ساعت توقیف شد | این عاشقانه را با من بخوان
برچسب ها: بهنوش طباطباییسووشوننرگس آبیارنماوا
پست قبلی

خواننده محبوب در فیلم جدید کارگردان «تصور» | شروین حاجی‌پور همبازی پری‌ناز ایزدیار در «بن‌سای»

پست‌ بعدی

گمانه‌زنی‌ها بر سر نماینده ایران در اسکار 2026 ادامه دارد | رقابت «پیر پسر» و «زن و بچه» برای اسکار

پست‌ بعدی
«پیر پسر» و «زن و بچه» شانس زیادی برای معرفی به آکادمی اسکار دارند.

گمانه‌زنی‌ها بر سر نماینده ایران در اسکار 2026 ادامه دارد | رقابت «پیر پسر» و «زن و بچه» برای اسکار

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌ها

  • اخبار مهم
  • پیشنهاد
  • تئاتر
  • تلویزیون
  • تیزر
  • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
  • جشنواره چهل و یکم
  • جشنواره سی و هفتم
  • چهلمین جشنواره فیلم فجر
  • دسته‌بندی نشده
  • رادیو
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • فضای مجازی
  • گالری
  • مستند
  • نمایش خانگی
  • ویدیو
  • یادداشت

درباره ما

فیلم‌نیوز

«فیلم نیوز» مطرح ترین و پریازدیدترین رسانه سینمایی ایران است که فعالیتش را از سال ۱۳۹۱ شروع کرده است. پوشش لحظه ای اخبار سینمای ایران و جهان، پخش زنده مراسم و جشنواره های سینمایی، گفتگوهای متنوع با هنرمندان و کمپین تبلیغاتی فیلم ها و سریال های مطرح از جمله فعالیت های «فیلم نیوز» طی سال های گذشته بوده است.

دسته بندی

  • اخبار مهم
  • پیشنهاد
  • تئاتر
  • تلویزیون
  • تیزر
  • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
  • جشنواره چهل و یکم
  • جشنواره سی و هفتم
  • چهلمین جشنواره فیلم فجر
  • دسته‌بندی نشده
  • رادیو
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • فضای مجازی
  • گالری
  • مستند
  • نمایش خانگی
  • ویدیو
  • یادداشت
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • تئاتر
  • گالری
  • نظرسنجی
  • درباره ما

© 2023 فیلم نیوز نویسنده: علیرضا امیرگانی