پنجشنبه, خرداد 22, 1404
فیلم‌نیوز
تبلیغات
  • صفحه اصلی
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • تئاتر
  • گالری
  • نظرسنجی
  • درباره ما
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • تئاتر
  • گالری
  • نظرسنجی
  • درباره ما
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
فیلم‌نیوز
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی اخبار مهم

درباره دلایل موفقیت بهرام افشاری در نقش‌های کمدی به بهانه افزایش مخاطبان «فسیل» به هفت میلیون نفر | راز جذابیت بهرام

فیلم نیوز توسط فیلم نیوز
9 دی 1402
در اخبار مهم, تلویزیون, سینمای ایران
0
درباره دلایل موفقیت بهرام افشاری در نقش‌های کمدی به بهانه افزایش مخاطبان «فسیل» به هفت میلیون نفر | راز جذابیت بهرام

طرح از : شبنم رضوانی

عبور فروش فیلم «فسیل» از مرز 300 میلیارد تومان و فروش هفتگی قابل توجه آن پس از گذشت 10 ماه از شروع اکران، علاوه بر اینکه اهمیت یک فیلمنامه قابل‌قبول را در موفقیت یک اثر کمدی ثابت می‌کند، مهر تاییدی هم بر قدرت بازیگری بهرام افشاری، شخصیت اصلی این فیلم است. افشاری، بازیگری است که از تئاتر شروع کرد و پس از بازی در «عصبانی نیستم» و «کارگر ساده نیازمندیم»، با نقش «بهتاش فریبا» در سریال «پایتخت5» به محبوبیت زیادی دست پیدا کرد. این محبوبیت باعث شد در کنار آثار جدی، نقش‌های کمدی مختلفی را بپذیرد و نهایتا با «سگ بند» و «فسیل» به شهرت زیادی دست پیدا کند و یکی از عوامل مهم فروش فیلم نام بگیرد. به بهانه هفت میلیونی شدن مخاطبان فیلم «فسیل»، نگاهی داریم به دلایل موفقیت این بازیگر.

به گزارش فیلم‌نیوز، بهرام افشاری این روزها مشغول کارگردانی اولین فیلم سینمایی‌ بلندش «هفتاد سی» است و می‌خواهد آن را به جشنواره فجر برساند. با شروع تولید فیلم سینمایی «پایتخت»، او هم به جمع عوامل این اثر خواهد پیوست و موقعیت جذاب دیگری را با کاراکتر بهتاش از او خواهیم دید.

بهرام افشاری با درخشش در فصل پنجم «پایتخت» به شهرت بسیاری رسید.

استایل ویژه | یکی از مهمترین ویژگی‌های بهرام افشاری که او را به عنوان یک کمدین، در نظرها خاص می‌کند، قد بلند و استایل بدن اوست. از همان زمانی که به خاطر نقش بهتاش در «پایتخت5» مورد توجه قرار گرفت، بخش مهمی از جذابیتش به همین قد بلندش برمی‌گشت. او به عنوان خواهرزاده نقی، یک سر و گردن از او بلندتر بود و وقتی توسط او مواخذه می‌شد، این ناهمگونی قدها بامزه به نظر می‌رسید. استایلی که در فیلم‌های بعدی او مثل «چشم‌وگوش‌بسته» هم به عنصر جذابی بدل شد. وقتی پشت سر امین حیایی راه می‌رفت و قرار بود با کمک او راه را پیدا کند، موقعیت خنده‌داری ایجاد می‌شد. در فیلم «فسیل» هم درگروه موسیقی سه نفره‌شان، قد بلند اسی با بازی او کاملا به چشم می‌آید و وقتی کنار الناز حبیبی قرار می‌گیرد این تفاوت، طنز بیشتری هم ایجاد می‌کند. جدای از بحث بامزه بودن بلندی قد او کنار دیگران، رفتاری که افشاری با این قد بلند از خود نشان می‌دهد هم جالب است. مثلا در فیلم «فسیل» واقعا نمی‌توانیم او را با آن قد بلند و کت‌وشلوار گشاد زرد رنگ درحال رقص ببینیم و به مجموعه این شرایط نخندیم. یا وقتی توسط پلیس دستگیر شده و می‌خواهد از پاهای بلندش برای فرار استفاده کند و … به طور کلی قد بلند و استایل متفاوت بهرام افشاری او را برای نقش‌های کمدی خاص کرده و از ویژگی‌های مهم او برای این نقش‌ها به حساب می‌آید.

تیپ و گریم بهرام افشاری در فیلم «فسیل» کاملا روی او نشسته بود | عکس : سمیرا بختیاری

تفاوت با گریم‌های متنوع | ویژگی مهم دیگر افشاری برای نقش‌های کمدی، توانایی او در تغییر چهره است. اگه به یاد داشته باشید اولین بار که او را در نقش بهتاش فریبا دیدیم، مهمترین چیزی که توجه‌مان را جلب کرد آن موهای تاج‌خروسی روشن‌اش بود؛ موهایی که در کنار آن لباس‌های عجیب و غریب، شکل‌وشمایل ویژه‌ای به او داده و باعث می‌شد نقی مدام با او دعوا کند. افشاری را بارها با چهره‌های متفاوت دیده‌ایم اما در فیلم «فسیل» با مجموعه‌ای از گریم‌های مختلف روی صورت او مواجهیم. ابتدا اسی را به عنوان یک جوان خواننده دهه پنجاهی، با موهای بلند و خط ریش و سبیل‌ می‌بینیم که با کت‌ تنگ و شلوار پاچه‌گشاد، کاملا به نماینده جوان‌های آن دوره تبدیل شده. وقتی قرار است در یک فیلم نقش کلاه‌مخملی‌های قدیمی را بازی کند باز هم گریم کاملا روی صورتش می‌نشیند. پس از اینکه سال‌ها بعد به هوش می‌آید، با موهای کوتاه فرفری جوگندمی و لباس‌های رنگ‌به‌رنگ گشاد و شلوار پیله‌داری که دهه شصت مد بود، می‌توانیم او را به عنوان یک جوان دهه شصتی بپذیریم.

«سگ بند» یکی از فیلم‌های پرفروش کارنامه بهرام افشاری است.

جدیت چهره و حرکات دست| بهرام افشاری از جمله بازیگرانی است که از میمیک صورتش بسیار زیاد برای انتقال احساسات استفاده می‌کند. معمولا او را با چهره‌ای جدی می‌بینیم و اتفاقا وقتی با این چهره در موقعیت‌هایی کمدی قرار می‌گیرد، خنده‌دارتر به نظر می‌رسد. افشاری به‌خوبی از اجزای مختلف چهره‌اش برای ایجاد خنده استفاده می‌کند. به موقع اخم می‌کند، ابرو بالا می‌اندازد، تعجب می‌کند یا به دیگری می‌فهماند که باید ساکت شود و سرجایش بنشیند. او همچنین از حرکات دست و سر برای ایجاد موقعیتی خنده‌دار استفاده می‌کند. خیلی مواقع تغییراتی که در چهره افشاری می‌بینیم، خنده‌دارتر از هر دیالوگ بامزه دیگری عمل می‌کند.

افشاری در کنار امین حیایی در فیلم «چشم و گوش بسته» زوج جذابی را تشکیل دادند.

موفقیت به عنوان زوج | یکی از ویژگی‌های افشاری در فیلم‌های کمدی مختلف، توانایی او در تشکیل زوج‌های بامزه است. در «چشم‌وگوش بسته» همراهی جالبی با امین حیایی داشت، در «سگ‌بند» زوج جالبی با امیر جعفری تشکیل داده بود و در فیلم «فسیل» هم بخش مهمی از جذابیت فیلم روی زوج بهرام افشاری و هادی کاظمی است. ابتدای فیلم، ایمان صفا هم در جمع آنها حضور دارد اما به تدریج کمرنگ می‌شود تا پایان فیلم که مجددا به داستان برمی‌گردد. تلاش شخصیت اسی برای اینکه از رابطه سعید و خواهرش سر دربیاورد و مخفی‌کاری سعید موقعیت‌های کمدی بامزه‌ای را در فیلم شکل داده است. با اینکه محور اصلی فیلم روی شخصیت اسی است اما همراهی اسی و سعید و تضادها و مخفی‌کاری‌هایشان سکانس‌های جذابی می‌سازد.

افشاری در فسیل توانست به یکی از بازیگران رکورد شکن سینمای ایران تبدیل شود | عکس : سمیرا بختیاری

جنس متفاوت بازی | بهرام افشاری تا به حال در چند فیلم و سریال کمدی حضور پیدا کرده و در نقش‌های متفاوتی ظاهر شده است اما سعی کرده در هر نقش با توجه به ویژه‌هایی که برایش تعریف شده، متفاوت بازی کند. درست است که بعضی ویژگی‌ها به عنوان شاخصه‌های اصلی بازی او در همه کارها به طور طبیعی تکرار می‌شوند اما در سایر موارد بخصوص در مورد لحن صحبت کردن و خندیدن و … سعی می‌کند تفاوت‌هایی ایجاد کند. برای همین هم نمی‌توانیم بگوییم نقش‌هایش دنباله همدیگر هستند و افشاری درحال تکرار خودش است.

فیلم «فسیل» به کارگردانی کریم امینی و بازی بهرام افشاری، هادی کاظمی، الناز حبیبی، ایمان صفا و … درحال حاضر به عنوان پرفروش‌ترین فیلم ایرانی شناخته می‌شود و نامش به عنوان دومین فیلم پرمخاطب سینمای ایران بعد از «عقاب‌ها» به ثبت رسیده است. این فیلم کماکان روی پرده است و فروش قابل توجهی دارد. 

پست های مشابه :

 جایگاه پرفروش‌های تاریخ سینمای ایران در جدول پر مخاطب‌ها | تهدید «هزارپا» توسط «فسیل» فروش استثنایی صدرنشین گیشه بلافاصله بعد از پایان تعطیلی دو روزه سینماها| «فسیل» بعد از تعطیلات 50هزار بلیت فروخت مورد عجیب فیلمی که امروز به شکل رسمی از آن رونمایی شد | «مردعینکی» کارگردان ندارد؟ / چرا نام کریم امینی حذف شده است ؟ مروری بر فیلم‌هایی که طی سال‌های اخیر، مدت زمانی طولانی روی پرده بودند، به بهانه پایان اکران «فسیل» پس از 9 ماه | جا خوش کردند و فروختند
برچسب ها: بهرام افشاریچشم و گوش بستهسگ بندفسیل
پست قبلی

پیشنهاد آخرهفته فیلم‌نیوز در بخش«کاناپه» | امروز روی کاناپه فیلم «صادق کرده» ساخته ناصر تقوایی را ببنید | انتقام

پست‌ بعدی

تبلیغات محیطی «پانتو‌لیگ» درجریان لیگ برتر | محمد رضا گلزار در استادیوم آزادی

پست‌ بعدی
تبلیغات محیطی «پانتو‌لیگ» درجریان لیگ برتر | محمد رضا گلزار در استادیوم آزادی

تبلیغات محیطی «پانتو‌لیگ» درجریان لیگ برتر | محمد رضا گلزار در استادیوم آزادی

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌ها

  • اخبار مهم
  • پیشنهاد
  • تئاتر
  • تلویزیون
  • تیزر
  • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
  • جشنواره چهل و یکم
  • جشنواره سی و هفتم
  • چهلمین جشنواره فیلم فجر
  • دسته‌بندی نشده
  • رادیو
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • فضای مجازی
  • گالری
  • مستند
  • نمایش خانگی
  • ویدیو
  • یادداشت

درباره ما

فیلم‌نیوز

«فیلم نیوز» مطرح ترین و پریازدیدترین رسانه سینمایی ایران است که فعالیتش را از سال ۱۳۹۱ شروع کرده است. پوشش لحظه ای اخبار سینمای ایران و جهان، پخش زنده مراسم و جشنواره های سینمایی، گفتگوهای متنوع با هنرمندان و کمپین تبلیغاتی فیلم ها و سریال های مطرح از جمله فعالیت های «فیلم نیوز» طی سال های گذشته بوده است.

دسته بندی

  • اخبار مهم
  • پیشنهاد
  • تئاتر
  • تلویزیون
  • تیزر
  • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
  • جشنواره چهل و یکم
  • جشنواره سی و هفتم
  • چهلمین جشنواره فیلم فجر
  • دسته‌بندی نشده
  • رادیو
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • فضای مجازی
  • گالری
  • مستند
  • نمایش خانگی
  • ویدیو
  • یادداشت
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • تئاتر
  • گالری
  • نظرسنجی
  • درباره ما

© 2023 فیلم نیوز نویسنده: علیرضا امیرگانی