جمعه, آبان 30, 1404
فیلم‌نیوز
تبلیغات
  • صفحه اصلی
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • تئاتر
  • گالری
  • نظرسنجی
  • درباره ما
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • تئاتر
  • گالری
  • نظرسنجی
  • درباره ما
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
فیلم‌نیوز
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی اخبار مهم

آگراندیسمان؛ قسمت هشتاد و نهم |  بررسی بازی گلاره عباسی در نقش نزهت در سریال «بامداد خمار» | نفوذ به اعماق نقش

فیلم نیوز توسط فیلم نیوز
30 آبان 1404
در اخبار مهم, سینمای ایران, نمایش خانگی
0
گلاره عباسی در نقش نزهت در سریال بامداد خمار بازی خیلی استاندادری دارد.

طرح از :شبنم رضوانی

«بامداد خمار» از هر جهت سریال جذابی است. علاوه بر اینکه درام پرکششی دارد و توجه همه را با جزئیات جذابش درگیر می‌کند، بازی‌ بازیگرانش هم در خلق موقعیت‌های ملموس به چشم می‌آید. یکی از بهترین بازی‌ها را در این سریال از گلاره عباسی می‌بینیم؛ بازیگری که هم کاراکتر نزهت را بسیار خوب شناخته و هم به موقعیت زیست این شخصیت کاملا مسلط است. او از یک سو دختری کاملا سنتی است و از سوی دیگر با خواهرانش همراهی می‌کند.

به گزارش فیلم‌نیوز، به بهانه درخشش نقش نزهت در قسمت‌های جدید سریال «بامداد خمار»، آگراندیسمان این هفته را به بررسی نقش و بازی گلاره عباسی در این قالب اختصاص داده‌ایم.

گلاره عباسی در نقش نزهت در سریال بامداد خمار بازی خیلی استاندادری دارد.
ویژگی‌های رفتاری و ظاهری «نزهت» کاملا مطابق با رمان است.

ویژگی ظاهری| نزهت زنی زیبا و برازنده است و این زیبایی را مثل مهمترین دستاورد زندگی‌اش می‌داند. مدام موهایش را با پارچه‌های باریک می‌پیچد و تلاش می‌کند با انداختن فر موها روی صورتش، زیبایی‌اش را بیشتر کند. معمولا یک سنجاق کوچک به موهای می‌زند که نشانه علاقه‌اش به زرق و برق است. نزهت به شیوه آن زمان روسری بلندی به سر می‌کند و آن را با یک سنجاق زیر گلویش می‌بندد. بیرون از خانه هم مثل سایر زن‌ها چادر سر می‌کند و نقابی بالای سرش می‌اندازد.

گلاره عباسی در نقش نزهت در سریال بامداد خمار بازی خیلی استاندادری دارد.
گلاره عباسی با درک کامل ابعاد شخصیتی «نزهت» این شخصیت را بازی کرده است.

اهمیت نقش | نزهت در «بامداد خمار» نمونه واقعی یک زن جوان برازنده و خوشبخت است. زنی زیبا از طبقه‌ی بالای جامعه که طبق اصول و آداب آن دوره‌وزمانه‌، در سن پایین با مردی ثروتمند از طبقه‌ی خودش ازدواج کرده و بچه‌دار شده و ذره‌ای هم از زندگی‌اش ناراحت نیست. نزهت طبق الگویی که از او انتظار می‌رود زندگی می‌کند و درست در نقطه مقابل محبوبه قرار می‌گیرد. نه مثل محبوبه به دنبال عشق و عاشقی با شاگرد نجار است و نه مثل خجسته برای رسیدن به کسی که دوستش دارد از شیوه‌های مختلف وارد عمل می‌شود. نزهت هم مثل مادرش رگ خواب همسرش را می‌داند و راه و رسم زندگی را بلد است. با این حال ساده‌تر از مادر است. زود از هرچیز به شوق می‌آید و نمی‌تواند احساساتش را پنهان کند. وقتی هم ناراحت می‌شود خیلی زود آن را ابراز می‌کند. او با خواهرهایش میانه خوبی دارد و خیلی وقت‌ها برای اینکه بتوانند به هدف‌شان برسند پابه‌پای‌شان نقشه می‌کشد و برای کمک به آنها دروغ هم می‌گوید. او هیجان زندگی کردن به شیوه خواهرانش را دوست دارد و دلش می‌خواهد با آنها همراهی کند اما نمی‌تواند از پیله سنتی که دور خودش بسته است رها شود. او از یک طرف آداب‌ورسوم سنتی خواستگاری را موبه‌مو به محبوبه آموزش می‌دهد و از طرفی دیگر مثل یک دختربچه‌ی بازیگوش، از پشت پنجره سرک می‌کشد تا داماد جدید را ببیند و تمام این مدت ذوق‌زده است. چیزی از درد عشقی که محبوبه می‌کشد نمی‌فهمد و با اینکه سنش از او بالاتر است، پخته عمل نمی‌کند و احساساتش کاملا ظاهری است.

گلاره عباسی در نقش نزهت در سریال بامداد خمار بازی خیلی استاندادری دارد.
گلاره عباسی نقش «نزهت» را کاملا باورپذیر بازی کرده است.

جنس بازی | بدون شک گلاره عباسی یکی از بهترین انتخاب‌ها برای این نقش است. او با تسلط روی میمیک صورتش به‌خوبی می‌تواند هیجان، تعجب و به‌طور کلی احساسات لحظه‌ای‌اش را به نمایش بگذارد. از یک طرف سعی می‌کند زنی جا افتاده به نظر برسد اما در عین حال شادابی و شیطنتش را حفظ می‌کند. بخش مهمی از ملموس بودن این نقش به توانایی او در حفظ تعادل میان این دو موقعیت برمی‌گردد. برخلاف مادر خانواده، نزهت با دایه و دده و … شوخی می‌کند و می‌خندد و خودش را برای آنها نمی‌گیرد. یکی از درخشان‌ترین موقعیت‌های بازی عباسی را در سکانسی شاهد بودیم که قرار بود نزهت به همراه محبوبه از پنجره، اصلان را ببینند. او با دیدن اصلان از هیجان به وجد می‌آمد و می‌خندید و از خنده ریسه می‌رفت و روی زمین می‌افتاد؛ موقعیتی که هرکسی را به خنده می‌انداخت. بازی عباسی در سکانس خواستگاری هم بسیار ملموس بود. از یک طرف با دیدن طلا و جواهرات مادر اصلان به شوق می‌آمد و از سوی دیگر می‌خواست کاری کند که ذوق‌زده به نظر نرسد و تضاد میان این دو موقعیت، بسیار جذاب شکل گرفته بود.

«بامداد خمار» به کارگردانی نرگس آبیار، دوشنبه‌ها در پلتفرم «شیدا» منتشر می‌شود.

پست های مشابه :

نرگس ابیار بعد از ساخت سریال اقتباسی «سووشون» سراغ رمان «بامداد خمار» رفته است.به بهانه جدی شدن تولید سریال «بامداد خمار» که دومین سریال اقتباسی نرگس آبیار است | آبیار در مسیری تازه و نفس‌گیر در ادامه فصل بهار قرار است تعدادی سریال جدید از جمله اجل معلق، بامداد خمار، جزر و مد، سووشون به جدول پخش خانگی اضافه شوند.پوست اندازی شبکه خانگی در بهار با سریال‌های جدید | از«سووشون» و «بامداد خمار» تا «اجل معلق» و «جزر و مد» نگاهی به سریال‌های اقتباسی سال‌های اخیر به بهانه پایان فصل اول «سووشون» و آغاز انتشار«بامداد خمار»نگاهی به سریال‌هایی که این اواخر با اقتباس از روی رمان‌هاساخته شده‌اند به بهانه انتشار سریال «بامداد خمار» | اقتباس خوب غنیمت است لاله اسکندری بهترین انتخاب برای نقش «نازنین» در سریال «بامداد خمار» است.نگاهی به بازی لاله اسکندری در «بامداد خمار» که بهترین گزینه برای نقش مادر محبوبه است | اصل جنس، لاله خود نازنین است
برچسب ها: بامداد خمار
پست قبلی

آمار و ارقام فروش فیلم‌های غیر کمدی اکران سال جاری | سینمای غیرکمدی نفس می‌کشد

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌ها

  • اخبار مهم
  • پیشنهاد
  • تئاتر
  • تلویزیون
  • تیزر
  • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
  • جشنواره چهل و یکم
  • جشنواره سی و هفتم
  • چهلمین جشنواره فیلم فجر
  • دسته‌بندی نشده
  • رادیو
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • فضای مجازی
  • گالری
  • مستند
  • نمایش خانگی
  • ویدیو
  • یادداشت

درباره ما

فیلم‌نیوز

«فیلم نیوز» مطرح ترین و پریازدیدترین رسانه سینمایی ایران است که فعالیتش را از سال ۱۳۹۱ شروع کرده است. پوشش لحظه ای اخبار سینمای ایران و جهان، پخش زنده مراسم و جشنواره های سینمایی، گفتگوهای متنوع با هنرمندان و کمپین تبلیغاتی فیلم ها و سریال های مطرح از جمله فعالیت های «فیلم نیوز» طی سال های گذشته بوده است.

دسته بندی

  • اخبار مهم
  • پیشنهاد
  • تئاتر
  • تلویزیون
  • تیزر
  • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
  • جشنواره چهل و یکم
  • جشنواره سی و هفتم
  • چهلمین جشنواره فیلم فجر
  • دسته‌بندی نشده
  • رادیو
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • فضای مجازی
  • گالری
  • مستند
  • نمایش خانگی
  • ویدیو
  • یادداشت
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • تئاتر
  • گالری
  • نظرسنجی
  • درباره ما

© 2023 فیلم نیوز نویسنده: علیرضا امیرگانی