پنجشنبه, فروردین 28, 1404
فیلم‌نیوز
تبلیغات
  • صفحه اصلی
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • تئاتر
  • گالری
  • نظرسنجی
  • درباره ما
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • تئاتر
  • گالری
  • نظرسنجی
  • درباره ما
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
فیلم‌نیوز
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی اخبار مهم

آگراندیسمان، قسمت چهل و پنجم | بررسی بازی میرسعید مولویان در نقش «آیهان» در فیلم «ناتور دشت» | زخمی

فیلم نیوز توسط فیلم نیوز
17 بهمن 1403
در اخبار مهم, سینمای ایران
0
میر سعید مولویان در فیلم «ناتور دشت» در نقش «ایهان» به ایفای نقش پرداخته است.

طرح از :شبنم رضوانی

سما بابایی | میر سعید مولویان بعد از حضورِ موفق‌اش در فیلمِ «تومان» و «جنگل پرتقال»، امسال با «ناتور دشت» در جشنواره حضور دارد و تا اینجای کار، یکی از دقیق‌ترین و حساب‌شده‌ترین بازی‌های فیلم‌های به نمایش درآمده را ارائه داده است. او که بیش‌تر به‌عنوان نویسنده، بازیگر و مشاور کارگردان در فضای تئاتر شناخته می‌شود، با انتخاب‌‌های حساب‌شده‌اش در سینما و نوع بازی‌اش به هنرپیشه‌ای قابلِ اعتنا بدل شده است.

به گزارش فیلم‌نیوز، به دلیلِ حضور او در «ناتوردشت» و هم‌‌بازی شدن‌اش با بازیگرانِ شناخته‌شده‌ای چون هادی حجازی‌فر، بابک کریمی، سعید آقاخانی و … نگاهی داریم به بازی او در این فیلم:

ویژگی ظاهری | اولین چیزی که در مواجهه با شخصیت مولویان در ناتور دشت به چشم می‌آید، گریم هوشمندانه‌ی اوست. اتفاق در یک روستا رخ می‌دهد؛ اما چهره‌ی میرسعید می‌تواند متعلق به هر کجا باشد. کارگردان برخلافِ برخی از فیلم‌هایی که فضای‌شان در روستا می‌‌‌گذرد، اصراری به پوشاندنِ لباسِ روستایی یا داشتنِ لهجه‌ی خاص در برخی از شخصیت‌ها از جمله «آیهان» نداشته است. مدل موها، چهره‌ی خسته و سایه‌های عمیق دور چشم‌های «آیهان» به همراهِ آن تیکِ مداومِ چشم‌هایش که با باز و بسته‌کردنِ غیرارادی همراه است، برخلافِ نامزدش یا چند شخصیتِ دیگر، آیکون‌هایی فرامتنی است. گریم و لباس او اما، همه نشانه‌هایی از درونیات مردی است که اگرچه گذشته‌ی چندان پاکی نداشته است؛ اما حالا عشق را به معنای عمیقِ آن در وجود خود احساس می‌کند و حالا کارِ خلاف‌کردنش نیز نوعی تلاش برای حلِ مشکلی است که خانواده‌ی زنی که پنهانی به عقدش درآورده، با آن روبه‌روست. آیهان در لحظه به لحظه‌ی فیلم با بحران‌ روبه‌روست، با یک ترسِ عمیق و هر لحظه در آستانه‌ی فروپاشی است. گریم او به‌گونه‌ای است که از همان لحظه‌ی اول، تصویری ملموس از فردی با ذهنی آشفته و درگیر را به مخاطب القا می‌کند.

میر سعید مولویان در فیلم «ناتور دشت» در نقش «ایهان» به ایفای نقش پرداخته است.
میرسعید مولویان نقش کاراکتری به نام «آیهان» را در فیلم «ناتور دشت» بازی می‌کند.

 اهمیت نقش | نقش‌آفرینی مولویان در ناتور دشت از آن جنس بازی‌هایی است که می‌تواند به نقطه‌ی عطفی در کارنامه‌ی یک بازیگر تبدیل شود. با داستان و فضایی که فیلم دارد، او و احمد پیران، دو نقشِ اصلی و مرکز توجه هستند و مولویان از این فرصت به نفعِ خود بهره بُرده است. او در هر سکانسی که حضور دارد، صحنه را از آنِ خود کرده است. بازیگرِ مقابلِ او، بازیگری کاربلد چون حجازی‌فر است؛ اما میر سعید بدون آنکه بازی‌اش از فیلم بیرون بزند یا در دام اغراق بیفتد، با او هماوردی کرده است.  در ناتور دشت، مولویان نقشِ شخصیتی را ایفا می‌کند که هم زخم‌خورده است و هم در حالِ زخم‌زدن. او انگار با دنیا سرِ جنگ دارد، حتی با احمد پیران که جز خوبی به او نکرده و چون پدری او را زیرِ بال و پر خود گرفته است؛ او اما بیش از همه با خود در جنگ است. او دقیقاً در همان نقطه‌ای ایستاده که باید و مرز میان درونی بودن و بیرونی کردن احساسات را به خوبی نشان داده است. . این همان چالشی است که بسیاری از بازیگران از پس آن برنمی‌آیند. بازی در لبه‌ی پرتگاه احساسی، بدون سقوط به ورطه‌ی تصنع.

میر سعید مولویان در فیلم «ناتور دشت» در نقش «ایهان» به ایفای نقش پرداخته است.
میر سعید مولویان در ناتور دشت به خوبی مخاطب را با کاراکتر خود همراه می‌کند.

جنس بازی | یکی از ظریف‌ترین و در عین حال تأثیرگذارترین ابزارهایی که مولویان در این فیلم به کار گرفته، تیک عصبی چشم‌هایش است که نشانه‌ای از تنش درونی و اضطرابی را که مدام در حال سرکوب آن است، نشان می‌دهد . او از جزئیاتِ دیگری چون مشت کردنِ دست‌های خود یا جویدنِ ناخن‌هایش بهره برده تا تمام اضطراب‌های ممکنِ مردی که بد نیست؛ اما کار بدی کرده را نمایان کند. اینها را می‌توان همه از مهارتی دانست که مولویان به لطف پیشینه‌ی تئاتری خود به دست آورده است. او روی بیان، بدن و ریتمِ بازی خود کنترل دارد و تصویری کامل از شخصیت ارائه می‌دهد. ناتور دشت می‌تواند فیلمی باشد که سینمای ایران را با یک بازیگر تازه‌نفس و جدی آشنا کند. او شانس جدی برای کسب سیمرغ بازیگری دارد. سینمای ایران همواره به بازیگرانی نیاز داشته که نه صرفاً بر پایه‌ی چهره، بلکه به دلیل مهارت و درک عمیق‌شان از نقش، بدرخشند و حالا میرسعید بازیگری است که اگر مسیر درستی را در سینما دنبال کند، می‌تواند در سال‌های آینده، به یکی از مهم‌ترین چهره‌های بازیگری ایران تبدیل شود.

پست های مشابه :

هادی حجازی‌فر در جشنواره چهل وسوم با فیلم «ناتور دشت» حضور دارد که در این فیلم با میر سعید مولویان همبازی است.زوج سازی‌های هادی حجازی فر به بهانه همبازی شدن با میر سعید مولویان در فیلم «ناتور دشت» | یاران موافق «ناتور دشت» دومین ساخته سینمایی محمدرضا خردمندان از فیلم‌های مهم جشنواره امسال است.مروری اجمالی بر فیلمِ «ناتوردشت» به کارگردانی محمدرضا خردمندان | به‌خاطرِ اندکی عشق هادی حجازی‌فر و ژیلا شاهی در تازه‌ترین همکاری خود در سریال داریوش با هم همبازی شده‌اند.نگاهی به همکاری‌های مشترک و موفق هادی حجازی‌فر و ژیلا شاهی به بهانه شروع سریال «داریوش» | در کنار هم به جز بهزاد خلج برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد ، دیگر بازیگران سیمرغی جشنواره سال گذشته امسال در این رویداد فیلم دارند.بازیگران سیمرغی سال گذشته با چه فیلم‌هایی در جشنواره امسال حضور دارند | مارال و شبنم و ارسطو امسال چه می‌کنند؟
برچسب ها: آیهانسازمان سینمایی سورهسید محمد رضا خردمندانمیر سعید مولویانناتور دشتهادی حجازی‌فر
پست قبلی

مروری بر آثاری که محور درامشان بر پایه شبکه‌های اجتماعی بنا شده به بهانه اکران فیلم «گوزن‌های اتوبان» | به خاطر چند لایک بیشتر!

پست‌ بعدی

نگاهی اجمالی به فیلم سینمایی «مرد آرام» به کارگردانی بهنوش صادقی | زندگی زیباست

پست‌ بعدی
«مرد آرام» به کارگردانی بهنوش صادقی با حضور متفاوت مهدی هاشمی تولید شده است.

نگاهی اجمالی به فیلم سینمایی «مرد آرام» به کارگردانی بهنوش صادقی | زندگی زیباست

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌ها

  • اخبار مهم
  • پیشنهاد
  • تئاتر
  • تلویزیون
  • تیزر
  • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
  • جشنواره چهل و یکم
  • جشنواره سی و هفتم
  • چهلمین جشنواره فیلم فجر
  • دسته‌بندی نشده
  • رادیو
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • فضای مجازی
  • گالری
  • مستند
  • نمایش خانگی
  • ویدیو
  • یادداشت

درباره ما

فیلم‌نیوز

«فیلم نیوز» مطرح ترین و پریازدیدترین رسانه سینمایی ایران است که فعالیتش را از سال ۱۳۹۱ شروع کرده است. پوشش لحظه ای اخبار سینمای ایران و جهان، پخش زنده مراسم و جشنواره های سینمایی، گفتگوهای متنوع با هنرمندان و کمپین تبلیغاتی فیلم ها و سریال های مطرح از جمله فعالیت های «فیلم نیوز» طی سال های گذشته بوده است.

دسته بندی

  • اخبار مهم
  • پیشنهاد
  • تئاتر
  • تلویزیون
  • تیزر
  • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
  • جشنواره چهل و یکم
  • جشنواره سی و هفتم
  • چهلمین جشنواره فیلم فجر
  • دسته‌بندی نشده
  • رادیو
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • فضای مجازی
  • گالری
  • مستند
  • نمایش خانگی
  • ویدیو
  • یادداشت
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • تئاتر
  • گالری
  • نظرسنجی
  • درباره ما

© 2023 فیلم نیوز نویسنده: علیرضا امیرگانی