پنجشنبه, فروردین 28, 1404
فیلم‌نیوز
تبلیغات
  • صفحه اصلی
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • تئاتر
  • گالری
  • نظرسنجی
  • درباره ما
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • تئاتر
  • گالری
  • نظرسنجی
  • درباره ما
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
فیلم‌نیوز
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی اخبار مهم

آگراندیسمان، قسمت  چهل وهشتم| بررسی بازی محسن کیایی در نقش «موسی» در فیلم «بازی را بکش» | تا آخرین نفس

فیلم نیوز توسط فیلم نیوز
18 بهمن 1403
در اخبار مهم, سینمای ایران
0
محسن کیایی در فیلم «بازی رابکش» نقش یک پیشکسوت فوتبال را بازی می‌کند.

طرح از :شبنم رضوانی

«بازی را بکش» فیلمی برگرفته از ماجرایی واقعی درباره پشت پرده شرط‌بندی‌های فوتبال است. داستان فیلم با تمرکز روی شخصیت موسی پیش می‌رود؛ یک پیشکسوت فوتبال که هیچ‌وقت پا را از چارچوب‌های اخلاقی خودش فراتر نگذاشته و از گستردگی فساد در جامعه فوتبالی اطلاعی ندارد. محسن کیایی برای این نقش با چهره‌ای متفاوت ظاهر شده، لحنش را هم تغییر داده و گیلکی صحبت می‌کند. موسی را می‌توان یک شخصیت جدید در میان کاراکترهای اثار مصطفی کیایی به حساب آورد.

به گزارش فیلم‌نیوز، به بهانه نمایش فیلم سینمایی «بازی را بکش» در جشنواره چهل‌وسوم، ابعاد مختلف بازی محسن کیایی را در نقش موسی بررسی می‌کنیم.

ویژگی ظاهری | محسن کیایی برای فیلم «بازی را بکش» چهره‌اش را تغییر داده است. موهای فرفری روشن دارد با سبیلی پشت لب. به خاطر فوت برادرش مدام تی‌شرت مشکی به تن می‌کند. صورتش سرخ‌ و آفتاب‌سوخته است و ردی از ضرب و‌شتم پایین چشم راستش افتاده. معمولا چهره‌اش اخم دارد و در پایان فیلم‌ هم اکثر مواقع سرش پایین است.

محسن کیایی در فیلم «بازی رابکش» نقش یک پیشکسوت فوتبال را بازی می‌کند.
محسن کیایی در «بازی را بکش» بازی متفاوتی دارد.

اهمیت نقش | موسی در جستجوی کشف حقیقت درباره مرگ برادرش در یک سانحه وسط بازی فوتبال سر از حقایقی درباره پشت پرده فوتبال و شرط‌بندی‌هایی که نتیجه بازی را تعیین می‌کنند درمی‌آورد. او که خودش فوتبالیست پیشکسوتی بوده نمی‌تواند باور کند که مافیای شرط بندی تا چه حد گسترده است و همه را به نحوی درگیر کرده است. وقتی متوجه می‌شود برادرش هم درگیر همین شرط‌بندی‌ها بوده زندگی‌اش به‌هم می‌ریزد و تصمیم می‌گیرد رویه‌اش را تغییر دهد.

محسن کیایی در فیلم «بازی رابکش» نقش یک پیشکسوت فوتبال را بازی می‌کند.
کیایی در ایفای نقش «موسی» به قدر هوشمندانه بازی کرده که مخاطب او را از لحظه اول باور می‌کند.

جنس بازی | ابتدای فیلم نقش مردی را دارد به برادرش ایمان کامل دارد اما نمی‌تواند پاسخی برای دلیل مرگ برادرش پیدا کند. از یک جایی به بعد برای یافتن حقیقت با همه درمی‌افتد و ‌دعوا می‌کند. وقتی به رازهایی درباره برادرش پی می‌برد، آثاری از سرخوردگی و استیصال را می‌شود در چهره‌اش دید. کیایی در این فیلم با لهجه گیلکی صحبت می‌کند و کاملا روی بیانش تسلط دارد. حتی موقع عصبانیت و پرخاش هم لحنش را تغییر نمی‌دهد و این مسئله جزو نکات مثبت شخصیتش است. کیایی با میمیک صورت و نگاهش احساسات این شخصیت را به‌خوبی منتقل کرده است. در اکثر مواقع سرش پایین است و با اخم به اطراف نگاه می‌کند. کیایی حتی در فیلم‌های جدی هم معمولا شیرینی خاص خودش را به نقش‌ها اضافه می‌کند اما این‌ بار کاملا جدی ظاهر شده و کوچکترین اثری از شوخ‌ طبعی در بازی‌اش دیده نمی‌شود.بازی کیایی در «بازی را بکش» یکی از نفاط قوت اصلی فیلم است و پیش بینی می شود یکی از شانس های اصلی سیمرغ بازیگری امسال باشد. کیایی در این فیلم نشان می دهد هم در ژانر جدی و هم در ژانر کمدی بازیگر توانایی است.

پست های مشابه :

روایت تهیه‌کننده فیلم «بازی را بکش» از مشکلات و حواشی تولید این فیلم | مصطفی کیایی : برای روایت فضای مسموم و آلوده فوتبال تهدید شدم «بازی را بکش» یک فیلم انتقادی و صریح درباره فساد در فوتبال است.بررسی فیلم «بازی را بکش» به کارگردانی محمدابراهیم عزیزی که با تمرکز روی فساد در فوتبال ساخته شده است | شلیک بر شقیقه فوتبال رقیب اصلی «فسیل» می‌آید | سینماها در تسخیر «هتل» پژمان جمشیدی و محسن کیایی از جمله بازیگرانی بودند که هر دو از اوایل دهه نود فعالیتشان را به صورت گسترده شروع کردند و به عنوان بازیگر مطرح سینما شناخته شدند؛ دو بازیگر که هم در آثار کمدی حضور چشمگیری داشته‌اند و هم در آثار جدی توانسته‌اند خودشان را ثابت کنند. آنها در یک نمایش و سه فیلم سینمایی باهم همکاری داشته‌اند و اکثر آنها هم جزو پرفروش‌های زمان خودشان بوده‌اند.درباره همکاری موفق پژمان جمشیدی و محسن کیایی از سال 1394 تاکنون | این زوج بامزه؛ از «پپرونی» تا «هتل» و دوباره «پپرونی»
برچسب ها: ابراهیم عزیزیبازی را بکشمحسن کیاییمصطفی کیاییهدا زین‌العابدین
پست قبلی

بررسی فیلمِ کمدی «تاکسیدرمی» نخستین ساخته سینمایی محمد پایدار | آقای شکارچی در تله

پست‌ بعدی

نگاهی به ابعاد مختلف فیلم «صد دام» به کارگردانی پدرام پورامیری | دام آخر

پست‌ بعدی
«صد درام» نخستین فیلم مستقل پدرام پور امیری یک فیلم کمدی دهه شصتی است.

نگاهی به ابعاد مختلف فیلم «صد دام» به کارگردانی پدرام پورامیری | دام آخر

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌ها

  • اخبار مهم
  • پیشنهاد
  • تئاتر
  • تلویزیون
  • تیزر
  • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
  • جشنواره چهل و یکم
  • جشنواره سی و هفتم
  • چهلمین جشنواره فیلم فجر
  • دسته‌بندی نشده
  • رادیو
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • فضای مجازی
  • گالری
  • مستند
  • نمایش خانگی
  • ویدیو
  • یادداشت

درباره ما

فیلم‌نیوز

«فیلم نیوز» مطرح ترین و پریازدیدترین رسانه سینمایی ایران است که فعالیتش را از سال ۱۳۹۱ شروع کرده است. پوشش لحظه ای اخبار سینمای ایران و جهان، پخش زنده مراسم و جشنواره های سینمایی، گفتگوهای متنوع با هنرمندان و کمپین تبلیغاتی فیلم ها و سریال های مطرح از جمله فعالیت های «فیلم نیوز» طی سال های گذشته بوده است.

دسته بندی

  • اخبار مهم
  • پیشنهاد
  • تئاتر
  • تلویزیون
  • تیزر
  • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
  • جشنواره چهل و یکم
  • جشنواره سی و هفتم
  • چهلمین جشنواره فیلم فجر
  • دسته‌بندی نشده
  • رادیو
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • فضای مجازی
  • گالری
  • مستند
  • نمایش خانگی
  • ویدیو
  • یادداشت
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • تئاتر
  • گالری
  • نظرسنجی
  • درباره ما

© 2023 فیلم نیوز نویسنده: علیرضا امیرگانی