پنجشنبه, خرداد 22, 1404
فیلم‌نیوز
تبلیغات
  • صفحه اصلی
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • تئاتر
  • گالری
  • نظرسنجی
  • درباره ما
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • تئاتر
  • گالری
  • نظرسنجی
  • درباره ما
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
فیلم‌نیوز
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی اخبار مهم

آنالیز سهم فیلم‌های مختلف از فروش هزار میلیارد تومانی سینماها از ابتدای سال | سهم استثنایی «فسیل» و «هتل» از گیشه 1000 میلیاردی

فیلم نیوز توسط فیلم نیوز
26 دی 1402
در اخبار مهم, سینمای ایران
0
آنالیز سهم فیلم‌های مختلف از فروش هزار میلیارد تومانی سینماها از ابتدای سال | سهم استثنایی «فسیل» و «هتل» از گیشه 1000 میلیاردی

طرح از :شبنم رضوانی

فروش سینماهای ایران از ابتدای نوروز 1402 به 1000 میلیارد تومان رسیده است؛ رقمی مهم و اثرگذار و البته بحث‌برانگیز که پیش از این هرگز شاهدش نبوده‌ایم. آنچه در این میان اهمیت فراوانی دارد، سهم فیلم‌های کمدی از این هزار میلیارد است که به 835 میلیارد تومان می‌رسد. به این معنا که 83.5 درصد از فروش سینماها در اختیار کمدی‌ها و سهم درام‌های اجتماعی در یک سال گذشته فقط 16.5 درصد بوده است. به این بهانه سهم آثار مختلف را از این هزار میلیارد تومان بررسی می‌کنیم.

به گزارش فیلم‌نیوز، طبق آمار منتشر شده در سامانه سمفا، میزان فروش سینماها از ابتدای نوروز 1402 تا امروز سه‌شنبه 26 دی‌ماه، به 965 میلیارد تومان رسیده است؛ رقمی که فاصله چندانی تا هزار میلیاردی شدن ندارد. میزان مخاطبان سینماها هم در این مدت به 22 میلیون و 800 هزار نفر رسیده است.

سهم پرفروش‌ترین کمدی‌ها | درحال حاضر فیلم «فسیل» به کارگردانی کریم امینی 307 میلیارد تومان فروش کرده و «هتل» به کارگردانی مسعود اطیابی توانسته است رقم 227 میلیارد تومان فروش را برای خود ثبت کند. اگر بخواهیم فروش سینماها را با توجه به مبلغ کلی هزار میلیارد تومان روی نمودار ببریم، سهم فیلم «فسیل»، 30.7 درصد خواهد شد و سهم «هتل»، 22.7 درصد. این دو فیلم روی هم‌رفته 534 میلیارد تومان فروخته‌اند. به این معنا که از کل فروش سینمای ایران، سهم این دو فیلم از نصف هم 3.5 درصد بیشتر است.

بخش قابل توجهی از فروش 1000 میلیاردی متعلق به فیلم «فسیل» به کارگردانی کریم امینی است.

سهم 31درصدی سایر کمدی‌ها |  اگر حساب دو کمدی اول جدول را با سایرین جدا کنیم، سهم 13 فیلم کمدی دیگر از اکران سال 1402 از فروش هزار میلیار تومانی به 312 میلیارد تومان می‌رسد که از این میزان، 200 میلیارد تومان آن به چهار فیلم «شهر هرت» با 77 میلیارد و 500 میلیون تومان، «بچه زرنگ» با 56 میلیارد تومان، «ویلای ساحلی» با 39 میلیارد تومان و «نارگیل2» با 24.5 میلیارد تومان اختصاص دارد. 100 میلیارد باقی‌مانده هم سهم فروش فیلم‌های «هاوایی» با 19.5 میلیارد تومان، «آهنگ دو نفره» با 19.5 میلیارد تومان، «ورود و خروج ممنوع» با 18.2 میلیارد تومان، «گیج‌گاه» با 15.5 میلیارد تومان، «جوجه‌تیغی» با 11 میلیارد تومان و «عروس خیابان فرشته» با 10 میلیارد تومان، «عروسی مردم» با 8.5 میلیارد تومان، «هولیا» با 5.2 میلیارد تومان، «بابا سیبیلو» با 4.2 میلیارد تومان و «معجزه عشق» با 3 میلیارد تومان است.

دربین فیلم‌های درام «سه کام حبس» بیشترین سهم را در فروش 1000 میلیاردی دارد.

سهم پرفروش‌ترین درام | به طور کلی سهم فیلم‌های درام از فروش هزار میلیارد تومانی سینماها 16.5 درصد است. پرفروش‌ترین فیلم درام سال 1402، «سه کام حبس» به کارگردانی سامان سالور است؛ فیلمی که در زمان اکران 19میلیارد و 700 میلیون تومان فروش کرد. درواقع می‌توان گفت سهم پرفروش‌ترین فیلم درام از این هزار میلیارد، حدود 2 درصد است. سهم سایر فیلم‌های درام از این هم کمتر می‌شود.  مثلا فیلم «کت چرمی» با 14 میلیارد و 600 میلیون تومان فروش، فقط 1.4 درصد سهم دارد یا «غریب» با 10 میلیارد فروش، 1 درصد. سایر فیلم‌های درام حتی از یک درصد هم سهم کمتری در این فروش دارند.

«هتل» ساخته سید مسعود اطیابی کمک قابل توجهی به گیشه 1000 میلیاردی سینما کرد.

سهم کمدی‌ها از تعداد مخاطب | فروش هزار میلیاردی سینماها ناشی از خرید حدود 23 میلیون بلیت توسط مخاطبان از ابتدای سال 1402 است. از این تعداد 14 میلیون نفر صرفا برای تماشای سه فیلم کمدی اول جدول یعنی «فسیل»، «هتل» و «شهر هرت» به سینماها رفته‌اند و سهم سایر فیلم‌های سینمای ایران از مخاطب، فقط 9 میلیون نفر بوده است. 7 میلیون نفر «فسیل» تماشا کرده‌اند، 5 میلیون نفر «هتل» و حدود 2 میلیون نفر هم مخاطب «شهر هرت» بوده‌اند. سایر کمدی‌ها روی هم رفته 5 میلیون و 800 هزار مخاطب داشته‌اند.

«کت چرمی» دومین فیلم درام پرمخاطب و پرفروش سینماهاست.

سهم فیلم‌های درام از تعداد مخاطب | با احتساب میزان مخاطبان فیلم‌های کمدی، می‌توان گفت فقط 3 میلیون و 200 هزار نفر برای تماشای فیلم‌های درام به سینماها رفته‌اند. «سه کام حبس»، «کت چرمی» و «غریب» به عنوان پرفروش‌ترین آثار درام سال 1402، روی هم رفته، کمتر از 1 میلیون مخاطب داشته‌اند و سهم مجموع سایر درام‌ها از مخاطب، 2 میلیون و 200 هزار نفر بوده است.

پست های مشابه :

گزارش فروش هفتگی سینماها | کریم امینی با «شهر هرت» رقیب خودش شد گزارش فروش هفتگی فیلم‌های روی پرده | فسیل همچنان اول ؛ آهنگ دو نفره ، سه کام‌ حبس را پشت سرگذاشت گزارش فروش هفتگی اکران | خداحافظی غریب با گیشه قبل از ده میلیاردی شدن بررسی فروش سینماها در دومین آخر هفته مرداد با بازگشت کمدی‌ها | رقابت جدی شهرهرت با فسیل
برچسب ها: آهنگ دو نفرهسه کام حبسفروش هزار میلیاردیفسیلکت چرمیگیشههتل
پست قبلی

آنالیز سریال «شبکه مخفی زنان» به بهانه پایان پخش آن | بنگاه تئاترال از دل تاریخ

پست‌ بعدی

درباره بازیگری که تلاش دارد در نقش‌های جدی بدرخشد | «آبی روشن» چالشی دیگر برای مهران غفوریان

پست‌ بعدی
درباره بازیگری که تلاش دارد در نقش‌های جدی بدرخشد | «آبی روشن» چالشی دیگر برای مهران غفوریان

درباره بازیگری که تلاش دارد در نقش‌های جدی بدرخشد | «آبی روشن» چالشی دیگر برای مهران غفوریان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌ها

  • اخبار مهم
  • پیشنهاد
  • تئاتر
  • تلویزیون
  • تیزر
  • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
  • جشنواره چهل و یکم
  • جشنواره سی و هفتم
  • چهلمین جشنواره فیلم فجر
  • دسته‌بندی نشده
  • رادیو
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • فضای مجازی
  • گالری
  • مستند
  • نمایش خانگی
  • ویدیو
  • یادداشت

درباره ما

فیلم‌نیوز

«فیلم نیوز» مطرح ترین و پریازدیدترین رسانه سینمایی ایران است که فعالیتش را از سال ۱۳۹۱ شروع کرده است. پوشش لحظه ای اخبار سینمای ایران و جهان، پخش زنده مراسم و جشنواره های سینمایی، گفتگوهای متنوع با هنرمندان و کمپین تبلیغاتی فیلم ها و سریال های مطرح از جمله فعالیت های «فیلم نیوز» طی سال های گذشته بوده است.

دسته بندی

  • اخبار مهم
  • پیشنهاد
  • تئاتر
  • تلویزیون
  • تیزر
  • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
  • جشنواره چهل و یکم
  • جشنواره سی و هفتم
  • چهلمین جشنواره فیلم فجر
  • دسته‌بندی نشده
  • رادیو
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • فضای مجازی
  • گالری
  • مستند
  • نمایش خانگی
  • ویدیو
  • یادداشت
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • تئاتر
  • گالری
  • نظرسنجی
  • درباره ما

© 2023 فیلم نیوز نویسنده: علیرضا امیرگانی