سیاوش اسعدی کارگردان «درخونگاه» که پیش از این هم اعتراضهایی به سانسور شدن بخشیهایی از فیلمش کرده بود، با انتشار یادداشتی به انتقاد از ممیزیهایی پرداخت که شخصیت «شهرزاد» با بازی پانتهآ پناهیها را تحت تاثیر قرار داده است.
او در این یادداشت نوشت:
شهرزاد با تو برایم رنگ دارد. شهرزادی که در ابتدا خیالی بیش نبود! و انبوهی از کلمه که برهنگی کاغذ را در بر گرفته بود. از همان ابتدای کلمه قرار با تو بود در من… بیشک میدانستم که با خیال تو این خیال جمع میشود، ضرب میشود. اکنون خیالمان جمع است. شهرزاد با تو جان گرفت. صاحب تَن، صدا، و از همه مهمتر چشم شد. چشمی که خوب نگاه میکند در هر پلان… و برو آقایی که هنوز در من صدا میکند.
پرهای تورا با قیچی چیدند، حذف، کوتاه، زخم!… تا تو، به عرض در من قد بکشی و در این خیال تا ابد پرواز کنی، به سان پرندهای مصون از شکارچی و زخم…
به قول علیرضا نادری این سیستمهای ممیزی و کنترلیِ
سینمای ایران، «کارخانهی ذوبِ ذوق و زیبایی» هستند.