جمعه, خرداد 23, 1404
فیلم‌نیوز
تبلیغات
  • صفحه اصلی
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • تئاتر
  • گالری
  • نظرسنجی
  • درباره ما
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • تئاتر
  • گالری
  • نظرسنجی
  • درباره ما
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
فیلم‌نیوز
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی سینمای ایران

ساعد سهیلی در «پل خواب»

فیلم نیوز توسط فیلم نیوز
26 مرداد 1398
در سینمای ایران
0

فرنوش ارس خانی: راسکولنیکف مرتکب به جنایت بزرگی می‌شود…صدای رخوت از فقر و عشق به گوش می‌رسد… اما حتی خود او هم از تحلیلِ انگیزه‌ی قتل عاجز است…

«پل خواب» اقتباس سینمایی اکتای براهنی از طغیانِ زندگی راسکولنیکف در رمان معروف «جنایات و مکافات» اثر داستایفسکی است، با این تفاوت که فیلمساز اعتیادِ پرسوناژ اصلی را، یکی از پیرنگ‌های بی ثباتی و بحران شخصیتی شهاب قرار داده است.

شهاب از همان آغاز فیلم با رفتارهای غیرعادی، مخاطب را درگیر اختلالات هویت خود می‌کند؛ مقابل آینه با خود حرف می‌زند، مدام با مفاصل انگشتانش بازی می‌کند، بی هیچ دلیل موجهی به نامزدش شک دارد و…

نمایه های مختلفی در فیلم، نابهنجاری، سقوط و گسستگی هویت او را عریان می‌سازند؛ فقر، عشق، اعتیاد، حقارت و…
که در نهایت هریک سهمی مشترک در انگیزه قاتل
از قتل و جدا شدن از کالبد اصلی خود انگاشته می‌شوند.

فضای سنگین و ملتهب ویرانگری و احساس خفقان شهاب، گویی به روح مخاطب چنگ می‌زند و این اتفاق در سکانس_پلان «جنایت» بیشتر مشهود است.
.
ساعد سهیلی برای بازی در نقش شهاب تلاش و جسارت قابل توجهی از خود نشان داده است. بازی کنترل شده او یکی از امتیازهای مهم فیلم به حساب می آید که یک سر و گردن با نقش‌های قبلی در تضاد است.

او به شکلی باورپذیر کاراکتر عبوس، تلخ و عصبی «پل خواب» را اجرا کرده که ناخودآگاه آن تصویر جوان ساده و عاشق پیشه «چند متر مکعب عشق» خیلی زود جای خود را با چهره منفور و منقرض شهاب تعویض می‌کند.

ری اکشن‌ها و میمیک صورت، فروپاشی شخصیتی، نفس زدن‌ها و ضجه زدن‌های او در سکانس_پلان «جنایت» یکی از سخت ترین بخش های بازی سهیلی است که بلافاصله نفس مخاطب نیز با تماشای این سکانس_پلان، در سینه حبس می‌شود و احساس وحشت به او دست می‌دهد؛ این تصویر مهم و فراموش نشدنی از لحظات نفرت انگیزِ تعذیب و جنایت در سینمای ایران است، که خواه ناخواه تسلط و هوش بازیگر نیز نقش موثری در اهمیت آن داشته است.

پست های مشابه :

سحر دولتشاهی در«عصر یخبندان» فاطمه معتمد آریا در «آباجان» پانته‌آ پناهی‌ها در «نفس» جامپ کات: نازنین بیاتی در «دربند»
برچسب ها: پل خوابجامپ کاتساعد سهیلیمرور نقش های ماندگارمرور نقش های ماندگار دهه نود
پست قبلی

حسین ابوالصدق «لتیان» را صداگذاری می کند

پست‌ بعدی

سیاست یک بام و دو هوا تلویزیون آزاردهنده است

پست‌ بعدی
سیاست یک بام و دو هوا تلویزیون آزاردهنده است

سیاست یک بام و دو هوا تلویزیون آزاردهنده است

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌ها

  • اخبار مهم
  • پیشنهاد
  • تئاتر
  • تلویزیون
  • تیزر
  • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
  • جشنواره چهل و یکم
  • جشنواره سی و هفتم
  • چهلمین جشنواره فیلم فجر
  • دسته‌بندی نشده
  • رادیو
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • فضای مجازی
  • گالری
  • مستند
  • نمایش خانگی
  • ویدیو
  • یادداشت

درباره ما

فیلم‌نیوز

«فیلم نیوز» مطرح ترین و پریازدیدترین رسانه سینمایی ایران است که فعالیتش را از سال ۱۳۹۱ شروع کرده است. پوشش لحظه ای اخبار سینمای ایران و جهان، پخش زنده مراسم و جشنواره های سینمایی، گفتگوهای متنوع با هنرمندان و کمپین تبلیغاتی فیلم ها و سریال های مطرح از جمله فعالیت های «فیلم نیوز» طی سال های گذشته بوده است.

دسته بندی

  • اخبار مهم
  • پیشنهاد
  • تئاتر
  • تلویزیون
  • تیزر
  • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
  • جشنواره چهل و یکم
  • جشنواره سی و هفتم
  • چهلمین جشنواره فیلم فجر
  • دسته‌بندی نشده
  • رادیو
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • فضای مجازی
  • گالری
  • مستند
  • نمایش خانگی
  • ویدیو
  • یادداشت
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • تئاتر
  • گالری
  • نظرسنجی
  • درباره ما

© 2023 فیلم نیوز نویسنده: علیرضا امیرگانی