پنجشنبه, فروردین 28, 1404
فیلم‌نیوز
تبلیغات
  • صفحه اصلی
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • تئاتر
  • گالری
  • نظرسنجی
  • درباره ما
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • تئاتر
  • گالری
  • نظرسنجی
  • درباره ما
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
فیلم‌نیوز
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی سینمای ایران

روزگار سپری شده آقا کمال

فیلم نیوز توسط فیلم نیوز
20 مهر 1402
در سینمای ایران
0
روزگار سپری شده آقا کمال

طرح از : طاهره خراسانی

با انتخاب منوچهر هادی به جای کمال تبریزی برای کارگردانی سریال کمدی «نیوکمپ»، حالا کمال تبریزی این روزها فقط مشغول تولید تاکشوی «طناز» برای شبکه نمایش خانگی است. کارگردانی که در دهه هفتاد و هشتاد کارنامه بسیار پرباری داشت و مخاطبان برای تماشای آثارش انتظار می‌کشیدند حالا یک دهه است که پروژه‌های ناموفقش از موفق‌ها پیشی گرفته‌اند.

به گزارش فیلم‌نیوز، کمال تبریزی بعد از توقیف «خیابان‌های آرام» آثاری تولید کرد که نتوانستند موفقیت‌های قبلی را برای او به همراه داشته باشند. می‌توان گفت «طبقه حساس» مهمترین فیلمی بود که تبریزی در دهه نود کارگردانی کرد. مروری داریم بر پروژه‌های ناموفق کمال تبریزی در یک دهه اخیر.

سرزمین کهن (سرزمین مادری) | 1392


بعد از توقیف «خیابان‌های آرام»، کمال تبریزی که تمام تمرکزش را روی ساخت سریال الف ویژه «سرزمین کهن» گذاشته بود، مهمترین شکست کارنامه‌اش را تجربه کرد. تبریزی در این سریال با دعوت از بازیگران درجه یک، وقایع سیاسی ایران را از سال 1320 تا 1357 مرور کرده بود. بعد از پخش چند قسمت از سریال، به خاطر اعتراض گسترده قوم بختیاری، جلوی پخش ادامه آن گرفته شد. بعد از آن هم با وجود اصلاحات فراوانی که تبریزی روی سریال انجام داد، هیچ‌وقت اجازه پخش پیدا نکرد. «سرزمین کهن» یک جورهایی شروع ناکامی‌ها و شکست‌های بعدی تبریزی بود.

طعم شیرین خیال| 1393


کمال تبریزی یک سال بعد از موفقیت «طبقه حساس» و از سر گذراندن مشکلات «سرزمین کهن»، فیلم «طعم شیرین خیال» را کارگردانی کرد؛ فیلمی که در همان دوران جشنواره فجر، با انتقادهای زیادی روبه‌رو شد و تعجب سینماگران را برانگیخت. تبریزی قصد داشت فیلمی درباره حمایت از محیط زیست بسازد اما گل‌درشت بودن پیام فیلم و ضعف ساختاری آن باعث شد خیلی‌ها آن را فیلیمی تبلیغاتی و فاقد ارزش هنری بنامند. این فیلم در اکران موفق نبود و فقط 500 میلیون تومان فروش کرد.

ابله | 1393

اوایل دهه نود و در شرایطی که هنوز سریال‌سازی برای شبکه نمایش خانگی چندان فراگیر نشده بود، کمال تبریزی تصمیم به ساخت سریالی 24 قسمتی به نام «ابله» گرفت. همه منتظر بودند با اثری کمدی و جذاب روبه‌رو شوند اما «ابله» مخاطب هدفش را به جای عامه مردم روی قشری خاص قرار داد و جنس کمدی‌اش مورد پسند همه نبود. به همین دلیل هم با وجود نکات مثبت زیادی که در اثرش وجود داشت چندان مورد توجه قرار نگرفت و نهایتا بعد از چهارده قسمت به پایان رسید.

امکان مینا | 1394


تبریزی با «امکان مینا» به طور کامل حال‌وهوایش را در فیلم‌سازی تغییر داد. اگر اسم کارگردان را روی فیلم نمی‌دیدیم نمی‌توانستیم باور کنیم از زیر دست کمال تبریزی بیرون آمده است. «امکان مینا» فیلمی بود با سوژه‌ای تکراری درباره فعالیت یکی از اعضای سازمان مجاهدین و در آن از ظرافت‌ها و طنازی‌های خاص تبریزی خبری نبود. با این حال در جشنواره فجر سی‌وچهارم، با وجود نقدهای زیادی که به فیلم وارد بود در کمال تعجب، در 9 بخش نامزد سیمرغ شد و نهایتا سیمرغ بهترین موسیقی متن و چهره‌پردازی را گرفت. «امکان مینا» اما در اکران اثر موفقی نبود و سال 1395، 400 میلیون فروخت.

مارموز | 1397


گریم متفاوت حامد بهداد و تعریف‌هایی که درباره داستان متفاوت و خط‌شکن فیلم «مارموز» و شباهتش به حال و هوای «مارمولک» شنیده می‌شد، انتظارها را بسیار بالا برده بود. داستان درباره فردی بود که سودای رسیدن به قدرت و سخنرانی در مجلس را داشت اما با اتفاق‌های گوناگونی مواجه می‌شد و سرنوشتش تغییر می‌کرد. فیلم با اینکه روی سوژه قابل تاملی بنا شده بود اما از سطح یک ایده جذاب فراتر نمی‌رفت. نبود کانون تمرکز مشخص در داستان و همچنین استفاده از موقعیت‌ها و دیالوگ‌ها و شوخی‌های معمولی باعث شد رفته رفته از تعداد مخاطبانش کم شود و نتواند بیش از 6 میلیارد و 500 میلیون تومان در سال 1397 بفروشد.

ما همه باهم هستیم | 1398


کمال تبریزی برای «ما همه باهم هستیم» مجموعه‌ای از بازیگران و کمدین‌های مطرح را کنارهم جمع کرد. طبیعی بود فیلمی با حضور لیلا حاتمی، مهران مدیری، پژمان جمشیدی، جواد عزتی، مهران غفوریان، محمدرضا گلزار، ویشکا آسایش، سروش صحت، هانیه توسلی و … می‌تواند پای مخاطبان بسیاری را به سینماها باز کند. با این حال کل فروشش در سال 1398، 10 میلیارد تومان بیشتر نبود. فیلم داستان گنگی داشت و تبریزی سعی کرده بود یک اثر کمدی نمادین خلق کند و همین هم باعث شد بسیاری از مخاطبان نتوانند با آن ارتباط برقرار کنند.

سریال الف ویژه | 1398

محمدرضا هنرمند قصد داشت تا برای مرکز سیما فیلم سریالی کمدی با نام « الف ویژه» را کارگردانی کند. او بعد از مدتی از کارگردانی این سریال انصراف داد و کمال تبریزی جایگزینش شد. سریال جهت پخش در رمضان سال 1399 به کارگردانی کمال تبریزی جلوی دوربین رفت. بعد از تولید حدود 20 درصد از کار، سریال توسط سیما فیلم و معاونت سیما مورد ارزیابی قرار گرفت . بعد ار ارزیابی اعلام شد که تولید این سریال به دلیل پایین بودن کیفیت فنی و ساختاری باید متوقف شود. در پی اخذ این تصمیم تبریزی از پروژه کنار گذاشته شد و سریال نیمه تمام باقی ماند.

دست‌انداز| 1399


آخرین فیلم کمال تبریزی «دست‌انداز» بود. فیلمی که طبق اعلام رسانه‌ها درباره زنی نویسنده بود که قصد داشت آخرین داستانش را با آرزوهایش همراه کند. این فیلم برای شرکت در جشنواره سی‌ونهم فیلم فجر پذیرفته نشد و بعد از آن هم هیچ پخش‌کننده‌ای تصمیم به اکران آن نگرفت. هنوز هم مشخص نیست چه سرنوشتی به همراه داشته باشد. همایون ارشادی، رویا نونهالی، حبیب رضایی، رضا کیانیان و هدی زین‌العابدین، بازیگران این فیلم بودند.

کمال تبریزی این روزها درحال ساخت تاکشویی به نام «طناز» برای شبکه نمایش خانگی است. باید منتظر باشیم و ببینیم این پروژه می‌تواند بعد از مدت‌ها موفقیتی در کارنامه تبریزی باشد یا خیر.

پست های مشابه :

نگاهی بر شکست‌های کارنامه کمال تبریزی در دهه هشتاد و نود به بهانه شروع اکران فیلم جدیدش از 18 مرداد | آقاکمال با «دست‌انداز» به اوج برمی‌گردد؟ با غایبان جشنواره سی‌ و‌ هشتم فجر آشنا شوید! اکران نیمه دوم تابستان از چهارشنبه 18 مرداد کلید می‌خورد | سینماها نفس تازه می‌کنند آمارو ارقام فروش و مخاطبان آثار کارگردانانی که در دو ژانر کمدی و درام فیلم ساخته‌اند به بهانه اکران فیلمی از کمال تبریزی | کمدی بساز در گیشه رستگار شو
برچسب ها: ابلهامکان مینادست اندازطعم شیرین خیالکمال تبریزیما همه با هم هستیممارموز
پست قبلی

منوچهر هادی به جای کمال تبریزی وارد «نیوکمپ» شد

پست‌ بعدی

 احمد رضا درویش:  برنامه‌های مسئولین جدید سینمایی برای اکران رستاخیز بیشتر شبیه آرزوست

پست‌ بعدی
 احمد رضا درویش:  برنامه‌های مسئولین جدید سینمایی برای اکران رستاخیز بیشتر شبیه آرزوست

 احمد رضا درویش:  برنامه‌های مسئولین جدید سینمایی برای اکران رستاخیز بیشتر شبیه آرزوست

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌ها

  • اخبار مهم
  • پیشنهاد
  • تئاتر
  • تلویزیون
  • تیزر
  • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
  • جشنواره چهل و یکم
  • جشنواره سی و هفتم
  • چهلمین جشنواره فیلم فجر
  • دسته‌بندی نشده
  • رادیو
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • فضای مجازی
  • گالری
  • مستند
  • نمایش خانگی
  • ویدیو
  • یادداشت

درباره ما

فیلم‌نیوز

«فیلم نیوز» مطرح ترین و پریازدیدترین رسانه سینمایی ایران است که فعالیتش را از سال ۱۳۹۱ شروع کرده است. پوشش لحظه ای اخبار سینمای ایران و جهان، پخش زنده مراسم و جشنواره های سینمایی، گفتگوهای متنوع با هنرمندان و کمپین تبلیغاتی فیلم ها و سریال های مطرح از جمله فعالیت های «فیلم نیوز» طی سال های گذشته بوده است.

دسته بندی

  • اخبار مهم
  • پیشنهاد
  • تئاتر
  • تلویزیون
  • تیزر
  • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
  • جشنواره چهل و یکم
  • جشنواره سی و هفتم
  • چهلمین جشنواره فیلم فجر
  • دسته‌بندی نشده
  • رادیو
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • فضای مجازی
  • گالری
  • مستند
  • نمایش خانگی
  • ویدیو
  • یادداشت
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • تئاتر
  • گالری
  • نظرسنجی
  • درباره ما

© 2023 فیلم نیوز نویسنده: علیرضا امیرگانی