پنجشنبه, خرداد 22, 1404
فیلم‌نیوز
تبلیغات
  • صفحه اصلی
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • تئاتر
  • گالری
  • نظرسنجی
  • درباره ما
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • تئاتر
  • گالری
  • نظرسنجی
  • درباره ما
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
فیلم‌نیوز
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی سینمای ایران

هومن سیدی: سکانس‌های اتاق گاز وحشتناک بود/ فیلمم واکنشی به افزایش نابرابری‌هاست

فیلم نیوز توسط فیلم نیوز
20 شهریور 1401
در سینمای ایران
0
هومن سیدی: سکانس‌های اتاق گاز وحشتناک بود/ فیلمم واکنشی به افزایش نابرابری‌هاست

هومن سیدی فیلم «جنگ جهانی سوم» را واکنشی به افزایش نابرابری معرفی کرده؛ نابرابری از این جهت که برآورده کردن اساسی‌ترین نیازها برای خیلی از مردم در سراسر جهان، یک مبارزه واقعی است. او گفته فیلم‌برداری صحنه‌هایی که جنایت‌های نازی‌ها علیه بشریت را به تصویر می‌کشیده، برایشان بسیار تکان‌دهنده و حتی وحشتناک بوده است.

به گزارش فیلم‌نیوز، هومن سیدی بعد از نمایش فیلم «جنگ جهانی سوم» در جشنواره ونیز، مصاحبه‌ای کوتاه با یک وبسایت ایتالیایی انجام داده که ترجمه آن توسط نماوامگ منتشر شده. سیدی در این مصاحبه، به وضعیت تولید این فیلم و سختی سکانس‌هایی درباره جنایت‌های هیتلر و کوره‌های آدم‌سوزی اشاره کرده.

سیدی درباره سکانس‌های جنایت‌های هیتلر گفته: «فیلمبرداری صحنه‌هایی که جنایت‌های نازی‌ها علیه بشریت را نشان می‌داد، اصلاً سرگرم‌کننده نبود، بلکه تکان‌دهنده و حتی گاهی وحشتناک بود. شخصاً تمام تلاشم را کردم تعداد برداشت‌های ما محدود باشد تا برای مثال بازیگران و سیاهی لشگرهای فیلم مجبور نباشند فشار آن لحظه‌ها در اتاق گاز را کم کنند.»

او در مصاحبه‌اش به این نکته اشاره کرده که «جنگ جهانی سوم» یک هشدار یا شاید هم واکنشی به افزایش نابرابری است: «برآورده کردن اساسی‌ترین نیازها برای خیلی از مردم در سراسر جهان، یک مبارزه واقعی است. تکنولوژی، مسائل مالی و اطلاعات به شکلی فلاکت‌بار آدم‌ها را شکست داده است. حتی نیروی انسانی فیزیکی هم نمی‌تواند آن‌ها را نجات دهد یا به‌نوعی یک نیروی برابر باشد، اما نمی‌توان انکار کرد. نپرداختن به علل اصلی این نابرابری ممکن است پیامدهای ناگواری داشته باشد.»

این کارگردان در پاسخ به سوالی درباره اینکه زبان بدن در اکثر فیلم‌هایش اهمیت زیادی دارد توضیح داده: «برجسته بودن زبان بدن در فیلم‌های من کاملاً تصادفی است و یک تصمیم آگاهانه نیست، اما در این فیلم استفاده از یک شخصیت کر و لال در روایت، نه‌فقط به لحاظ ساختاری به نحوه توسعه فیلمنامه کمک کرد، بلکه ازنظر موضوعی هم به ما کمک کرد.»

پست های مشابه :

چالش‌های ذهن خلاق هومن جنگ جهانی سوم یک تریلر خوب و شفاف محسن تنابنده هیتلر شد مروری بر کارنامه هنری هومن سیدی/ راه بی پایان
برچسب ها: جنگ جهانی سومهومن سیدی
پست قبلی

محسن تنابنده هیتلر شد

پست‌ بعدی

راز ناتمام؛ یک سریال غیرحرفه‌ای، تصنعی و کسالت‌بار

پست‌ بعدی
راز ناتمام؛ یک سریال غیرحرفه‌ای، تصنعی و کسالت‌بار

راز ناتمام؛ یک سریال غیرحرفه‌ای، تصنعی و کسالت‌بار

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌ها

  • اخبار مهم
  • پیشنهاد
  • تئاتر
  • تلویزیون
  • تیزر
  • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
  • جشنواره چهل و یکم
  • جشنواره سی و هفتم
  • چهلمین جشنواره فیلم فجر
  • دسته‌بندی نشده
  • رادیو
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • فضای مجازی
  • گالری
  • مستند
  • نمایش خانگی
  • ویدیو
  • یادداشت

درباره ما

فیلم‌نیوز

«فیلم نیوز» مطرح ترین و پریازدیدترین رسانه سینمایی ایران است که فعالیتش را از سال ۱۳۹۱ شروع کرده است. پوشش لحظه ای اخبار سینمای ایران و جهان، پخش زنده مراسم و جشنواره های سینمایی، گفتگوهای متنوع با هنرمندان و کمپین تبلیغاتی فیلم ها و سریال های مطرح از جمله فعالیت های «فیلم نیوز» طی سال های گذشته بوده است.

دسته بندی

  • اخبار مهم
  • پیشنهاد
  • تئاتر
  • تلویزیون
  • تیزر
  • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
  • جشنواره چهل و یکم
  • جشنواره سی و هفتم
  • چهلمین جشنواره فیلم فجر
  • دسته‌بندی نشده
  • رادیو
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • فضای مجازی
  • گالری
  • مستند
  • نمایش خانگی
  • ویدیو
  • یادداشت
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • تئاتر
  • گالری
  • نظرسنجی
  • درباره ما

© 2023 فیلم نیوز نویسنده: علیرضا امیرگانی