جمعه, خرداد 23, 1404
فیلم‌نیوز
تبلیغات
  • صفحه اصلی
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • تئاتر
  • گالری
  • نظرسنجی
  • درباره ما
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • تئاتر
  • گالری
  • نظرسنجی
  • درباره ما
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
فیلم‌نیوز
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی اخبار مهم

نگاهی به بازی امیر آقایی در قسمت شانزدهم «گناه فرشته» | نمایشی از عشق و حسرت

فیلم نیوز توسط فیلم نیوز
18 فروردین 1403
در اخبار مهم, نمایش خانگی
0
«گناه فرشته» به کارگردانی حامد عنقا در قسمت شانزدهم پیچ خوبی در روایت قصه داشت.

طرح از : شبنم رضوانی

در قسمت شانزدهم سریال «گناه فرشته»، با فاش شدن راز اصلی قتل عشیری و اعدام فرشته، شاهد بازی درخشانی از امیر آقایی در نقش نوید هستیم؛ شخصیتی که از ابتدای سریال به خاطر جنس رفتارش، مرموز و غیرقابل اطمینان به نظر می‌رسید، در این قسمت با شکافته شدن وجوه مختلف شخصیتی‌اش در لحظات بحرانی، دلیل رفتارش برای مخاطبان مشخص می‌شود.

به گزارش فیلم‌نیوز، از قسمت ابتدایی سریال «گناه فرشته»، شخصیت نوید را به عنوان رقیب اصلی حامد تهرانی می‌شناختیم؛ مردی که پانزده سال پیش، معشوقش به جای او حامد را انتخاب کرده و در تمام این سال‌ها به دنبال انتقام بوده است. در قسمت شانزدهم اما به نکات مهمتری درباره این شخصیت می‌رسیم و بیش از پیش با او همذات‌پنداری می‌کنیم. نگاهی داریم به بازی امیر آقایی در قسمت جدید.

در قسمت‌های ابتدایی سریال «گناه فرشته» با اینکه نمی‌توانستیم مطمئن باشیم که آیا فرشته واقعا قاتل عشیری هست یا نه اما شرایط به نحوی پیش می‌رفت که مخاطبان بیشتر به سمت طرفداری از حامد و فرشته سوق پیدا کنند و از این جهت، حق کمتری را برای نوید قائل شوند. در این قسمت اما ناگهان وضعیت تغییر می‌کند و توجه‌ها بیشتر به سمت نوید کشیده می‌شود.

«گناه فرشته» به کارگردانی حامد عنقا در قسمت شانزدهم پیچ خوبی در روایت قصه داشت.
امیر آقایی و پردیس پورعابدینی در نمایی از قسمت شانزدهم «گناه فرشته»

 با تغییر مسیر داستان در قسمت شانزدهم، شاهد بازی درخشانی از امیر آقایی هستیم. شش ساعت مانده به اعدام فرشته، زمانی که حتی شخصیت فروزان هم خودش را کنار می‌کشد و نوید را در اجرای حکم اعدام تنها می‌گذارد، او را درحالی می‌بینیم که روی پله‌های خانه‌اش می‌نشیند و سرش را توی کتش فرو می‌کند و هق‌هق سر می‌دهد.

بازی آقایی در ادامه به شیوه‌ای ادامه پیدا می‌کند که از یک طرف تنهایی و اندوه و از سوی دیگر شک و تردید از تصمیم نهایی را بسیار باورپذیر به نمایش می‌گذارد. بخشی از این احساس تنهایی در خواب فرشته نمایان می‌شود؛ خوابی که کارگردان از آن استفاده کرده تا بخشی از واقعیت‌های گذشته را به تصویر بکشد. در این بخش نوید را درحالی می‌بینیم که بغض کرده و چشم‌هایش پر از اشک است و به فرشته می‌گوید: «همیشه خوشبختی آدم‌ها اون سمتیه که من توش نیستم.» و بعد هم که فرشته به علاقه‌ای که در گذشته به او داشته اشاره می‌کند، دستش را جلو می‌آورد و اجازه نمی‌دهد حرفش را کامل کند. بعد با همان صدای لرزان می‌گوید: «فراموش می‌کنم اما این ربطی به بزرگیم نداره. این حرومزاده اسمش تقدیره.»

بعدتر در جایی که مهتاب سراغ او می‌رود تا برای آخرین بار سعی کند رضایت فرشته را بگیرد، امیر آقایی را در شمایلی افتاده‌تر و غمگین‌تر می‌بینیم. او سرش را پایین انداخته و لب‌هایش مدام می‌لرزند. وقتی که حرف‌های مهتاب را گوش می‌دهد، سرخ می‌شود و باز هم تاکید می‌کند که او در این دایره تقدیر هیچ‌کاره است.

«گناه فرشته» به کارگردانی حامد عنقا در قسمت شانزدهم پیچ خوبی در روایت قصه داشت.
امیر آقایی در قسمت شانزدهم بازی درخشانی دارد.

زمانی که برگه نهایی را پیش رویش می‌گذارند تا آن را برای اعدام امضا کند، تردیدش عمیق‌تر می‌شود و سرگشتگی را بیشتر می‌توانیم در بازی او ببینیم. جایی که روبه‌روی فرشته می‌نشنید، بیش از پیش او را در قالب مردی تنها و خسته که هرکس را دوست داشته از دست داده، می‌پذیریم.

تمام مدتی که فرشته برایش تعریف می‌کند: «من کشتمش. از تک تک چاقوهایی که تو تنش فرو کردم پشیمون نیستم.» سرش پایین است. فرشته به علاقه‌ای که بینشان بوده اشاره می‌کند و اینبار هم نوید با حرکت سر تاییدش را نشان می‌دهد اما بلافاصله فرشته به او می‌گوید زمانی از نوید متنفر شده که فهمیده پدرش چه بلایی سر او آورده و سکوت کرده، درست مثل زمانی که فهمیده پدرش چه بلایی سر مادرش آورده و حرفی نزده. فرشته نوید را به ترسو بودن متهم می‌کند و صورت نوید مدام سرخ و سرخ‌تر می‌شود.

تا اینکه ناگهان پرخاش می‌کند و می‌خواهد هرطور شده فرشته را متقاعد کند که دلخوش کمک دیگران نباشد و بهانه‌ای به دستش بدهد تا همان لحظه رضایت بدهد اعدام نشود اما فرشته از موضعی بالا رفتار می‌کند و می‌گوید: «نمی‌خوام ببخشی. اگه ببخشی یه آدم ترسویی که پای جون باباش وانستاده.»

«گناه فرشته» به کارگردانی حامد عنقا در قسمت شانزدهم پیچ خوبی در روایت قصه داشت.
تقابل «نوید» و «فرشته» در اتاق ملاقات زندان از سکانس‌های جذاب قسمت شانزدهم بود.

اینجاست که آقایی موفق می‌شود نوید را به عنوان شخصیتی ترسو و شکست‌خورده که در آن لحظه در اوج استیصال قرار گرفته به مخاطبان معرفی کند. وقتی فرشته تیر خلاص را می‌زند و می گوید او بعد از پانزده سال یک بار دیگر هم به حامد باخته، این احساس بیشتر می‌شود و تنها کاری که از نوید برمی‌آید این است که از او بخواهد دیگر ادامه ندهد. او بیشتر از همیشه خودش را بازنده می‌بیند و می‌خواهد بازی را تا ته ادامه دهد و ببیند واقعا کسی از سوی حامد برای کمک او می‌آید یا نه.

در سکانس پایانی، امیر آقایی عمق درد و رنج نوید را به تصویر می‌کشد. جایی که با صورت پر از اشک، صحنه پایانی را نگاه می‌کند و انگار نمی‌داند در ادامه باید چطور زندگی کند. هنوز نمی‌دانیم صحنه پایانی به چه ماجرایی ختم می‌شود اما بازی درخشان امیر آقایی در این قسمت، یکی از برگ برنده‌های سریال به حساب می‌آید.

«گناه فرشته» به کارگردانی حامد عنقا، جمعه‌ها در پلتفرم «فیلیمو» منتشر می‌شود.

پست های مشابه :

با رونمایی از لوگو سریال اعلام شد | «گناه فرشته» اول دی ماه می‌آید  بلافاصله پس از شروع تبلیغات متفاوت شهری اتفاق افتاد | رونمایی ساده از شهاب حسینی، امیر آقایی و لادن مستوفی در «گناه فرشته» مروری بر کاراکترهای قاتلِ زنِ در فیلم‌ها و سریال‌ها به بهانه‌ی انتشار سریالِ «گناه فرشته»| این قاتلانِ ،عاشق‌ترین زنده‌گان بودند جدی شدن تقابل دو شخصیت اصلی «گناه فرشته» در قسمت پنجم با بازی شهاب حسینی و امیر آقایی | آن روی حامد و نوید
برچسب ها: پردیس پورعابدینیفرشتهفیلیموگناه فرشتهنوید عشیری
پست قبلی

«کما» بیست ساله شد، این فیلم چطور در نوروز 83 پرفروش شد؟ | قلم پیمان، جذابیت گلزار و فتح گیشه

پست‌ بعدی

نگاهی اجمالی به قسمت‌های ابتدایی فصل پنجم «نون. خ» به کارگردانی سعید آقاخانی | سفر سلامت آقای نورالدین

پست‌ بعدی
فصل پنجم سریال نون خ به کارگردانی سعید اقاخانتی یک سریال جاده‌ای است.

نگاهی اجمالی به قسمت‌های ابتدایی فصل پنجم «نون. خ» به کارگردانی سعید آقاخانی | سفر سلامت آقای نورالدین

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌ها

  • اخبار مهم
  • پیشنهاد
  • تئاتر
  • تلویزیون
  • تیزر
  • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
  • جشنواره چهل و یکم
  • جشنواره سی و هفتم
  • چهلمین جشنواره فیلم فجر
  • دسته‌بندی نشده
  • رادیو
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • فضای مجازی
  • گالری
  • مستند
  • نمایش خانگی
  • ویدیو
  • یادداشت

درباره ما

فیلم‌نیوز

«فیلم نیوز» مطرح ترین و پریازدیدترین رسانه سینمایی ایران است که فعالیتش را از سال ۱۳۹۱ شروع کرده است. پوشش لحظه ای اخبار سینمای ایران و جهان، پخش زنده مراسم و جشنواره های سینمایی، گفتگوهای متنوع با هنرمندان و کمپین تبلیغاتی فیلم ها و سریال های مطرح از جمله فعالیت های «فیلم نیوز» طی سال های گذشته بوده است.

دسته بندی

  • اخبار مهم
  • پیشنهاد
  • تئاتر
  • تلویزیون
  • تیزر
  • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
  • جشنواره چهل و یکم
  • جشنواره سی و هفتم
  • چهلمین جشنواره فیلم فجر
  • دسته‌بندی نشده
  • رادیو
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • فضای مجازی
  • گالری
  • مستند
  • نمایش خانگی
  • ویدیو
  • یادداشت
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • تئاتر
  • گالری
  • نظرسنجی
  • درباره ما

© 2023 فیلم نیوز نویسنده: علیرضا امیرگانی