پنجشنبه, خرداد 22, 1404
فیلم‌نیوز
تبلیغات
  • صفحه اصلی
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • تئاتر
  • گالری
  • نظرسنجی
  • درباره ما
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • تئاتر
  • گالری
  • نظرسنجی
  • درباره ما
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
فیلم‌نیوز
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی اخبار مهم

یک فیلم، یک زن | آنالیز بازی و کاراکتر گلاره عباسی در فیلم «بی‌بدن» | خوش‌نقشی به وقت استیصال

فیلم نیوز توسط فیلم نیوز
19 بهمن 1402
در اخبار مهم, سینمای ایران
0
یک فیلم، یک زن | آنالیز بازی و کاراکتر گلاره عباسی در فیلم «بی‌بدن» | خوش‌نقشی به وقت استیصال

طرح از : شبنم رضوانی

گلاره عباسی امسال با دو نقش بسیار متفاوت در «بی‌بدن» و «آغوش باز» در جشنواره فجر حضور دارد و بیشتر به واسطه بازی در «بی‌بدن» مورد توجه قرار گرفته است. در این فیلم نقش مادر پسری جوان به اسم سروش را بازی کرده که به خاطر قتل دختر مورد علاقه‌اش در زندان است. او بیشترین بازی را مقابل الناز شاکردوست دارد و به‌خوبی توانسته است از پس انتقال احساسات مادرانه بربیاید.

به گزارش فیلم‌نیوز، بار اصلی فیلم «بی‌بدن» به کارگردانی مرتضی علیزاده روی دوش بازی الناز شاکردوست است و گلاره عباسی به نسبت او حضوری کوتاه‌تر دارد با این حال به عنوان یک نقش مکمل، بازی اثرگذاری برجا گذاشته است.

درباره بازیگر |  گلاره عباسی از ابتدای دهه هشتاد به سینما راه پیدا کرد اما با بازی در سریال «در چشم باد» مسعود جعفری جوزانی نزد مخاطبان شناخته شد. تا اوایل دهه نود با وجود اینکه در سینما فعالیت زیادی داشت اما بیشتر به واسطه بازی در سریال‌ها مورد توجه قرار داشت. «ترانه مادری»، «شیدایی»، «تکیه بر باد»، «مدینه»، «کیمیا» و … از جمله آثار تلویزیونی بود که عباسی در آنها به چشم آمد. بازی او در نقش اکرم سریال «شهرزاد» توجه‌ها را بیش از پیش به سمت او جلب کرد و می‌توان گفت به یکی از مهمترین نقاط عطف کارنامه‌اش تبدیل شد. در سینما بازی در فیلم «شیار 143» به کارگردانی نرگس آبیار برایش به اتفاق مهمی تبدیل شد اما در فیلم «ابلق» به کارگردانی آبیار در سال 1399 بیشتر به چشم آمد و داوران جشنواره سی‌ونهم را هم مجاب کرد تا سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل زن را به نام او بزنند.

گلاره عباسی در «بی بدن» به خوبی در شمایل یک مادر ظاهر شده است.

مختصات نقش | گلاره عباسی برای اولین بار در فیلم «بی‌بدن» نقش مادر پسری جوان را بازی کرده؛ مادری که از همسرش جدا شده و مدت‌ها دور از خانواده زندگی می‌کرده اما وقتی با پرونده قتل پسرش روبه‌رو می‌شود به‌هم می‌ریزد. برخلاف همسرش که اطمینان دارد اتفاقی برای پسرشان نمی‌افتد و هیچ‌کس نمی‌تواند او را به اعدام محکوم کند، مادر خودش را به آب و آتش می‌زند تا رضایت بگیرد. او به در خانه مادر دختر می‌رود و التماس می‌کند و به پای او می‌افتد تا رضایت پسرش را بگیرد. بعد از بازی موفق گلاره عباسی و الناز شاکردوست در «ابلق» این‌بار هم همراهی این دو بازیگر کنار هم قابل‌قبول از آب درآمده است.

مختصات طراحی چهره | در ابتدای فیلم که هنوز متوجه نیست چه بلایی سر سروش آمده، مادرش را با لباس‌های رنگی و آرایشی غلیظ می‌بینیم اما رفته رفته وقتی متوجه می‌شود ماجرا از چه قرار است چهره‌اش رنگ می‌بازد. زمانی که برای گرفتن رضایت می‌رود، رنگ‌ چهره‌اش پریده، چشم‌هایش گود رفته و پیشانی‌اش چین افتاده. درواقع همزمان با تغییر حالت روحی، چهره‌اش هم خسته‌تر و مغموم‌تر و زردتر می‌شود. این کریم کاملا مکمل بازی عباسی شده و باورپذیری نقش را بالاتر برده است.

گلاره عباسی این شانس را دارد که نامش را در بین نامزدهای بهترین بازیگر مکمل زن ببیند.

احتمال موفقیت | تا روز چهارشنبه 18 بهمن «بی‌بدن» در بخش رقابت حضور نداشت و بعد از چالش‌های فراوانی که پیرامون آن به وجود آمد، حالا شنیده می‌شود که احتمالا قرار است توسط داوران جشنواره مورد داوری قرار بگیرد. البته هنوز به طور رسمی اعلام نشده. با توجه به اهمیت نقش گلاره عباسی در فیلم «بی‌بدن» این امکان وجود دارد که بازی‌اش توسط داوران دیده شود.

پست های مشابه :

آنالیز فیلم «بی‌بدن» نخستین ساخته مرتضی علیزاده با فیلمنامه‌‌ای از کاظم دانشی | مصائب یک حکم مروری بر ده فیلم جنایی سینمای ایران که براساس پرونده‌های واقعی ساخته شده‌اند به بهانه اکران فیلم «بی‌بدن» | این قاتلان، عاشق‌اند… درباره نیما جاویدی و سریال متفاوت آکتور | قد بکش از پشت نقاب گزارش فروش هفتگی اکران | خداحافظی غریب با گیشه قبل از ده میلیاردی شدن
برچسب ها: بی بدنگلاره عباسیمرتضی علیزاده
پست قبلی

آنالیز فیلم «آبی روشن»، ساخته بابک خواجه‌پاشا به بهانه رونمایی از آن | در جست وجوی خود

پست‌ بعدی

مروری بر اتفاقات و موفقیت‌های کارنامه میلاد کیمرام به بهانه بازی در فیلم «آسمان غرب» | موقعیت‌شناس

پست‌ بعدی
میلاد کیمرام در فیلم آسمان غرب

مروری بر اتفاقات و موفقیت‌های کارنامه میلاد کیمرام به بهانه بازی در فیلم «آسمان غرب» | موقعیت‌شناس

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌ها

  • اخبار مهم
  • پیشنهاد
  • تئاتر
  • تلویزیون
  • تیزر
  • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
  • جشنواره چهل و یکم
  • جشنواره سی و هفتم
  • چهلمین جشنواره فیلم فجر
  • دسته‌بندی نشده
  • رادیو
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • فضای مجازی
  • گالری
  • مستند
  • نمایش خانگی
  • ویدیو
  • یادداشت

درباره ما

فیلم‌نیوز

«فیلم نیوز» مطرح ترین و پریازدیدترین رسانه سینمایی ایران است که فعالیتش را از سال ۱۳۹۱ شروع کرده است. پوشش لحظه ای اخبار سینمای ایران و جهان، پخش زنده مراسم و جشنواره های سینمایی، گفتگوهای متنوع با هنرمندان و کمپین تبلیغاتی فیلم ها و سریال های مطرح از جمله فعالیت های «فیلم نیوز» طی سال های گذشته بوده است.

دسته بندی

  • اخبار مهم
  • پیشنهاد
  • تئاتر
  • تلویزیون
  • تیزر
  • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
  • جشنواره چهل و یکم
  • جشنواره سی و هفتم
  • چهلمین جشنواره فیلم فجر
  • دسته‌بندی نشده
  • رادیو
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • فضای مجازی
  • گالری
  • مستند
  • نمایش خانگی
  • ویدیو
  • یادداشت
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • تئاتر
  • گالری
  • نظرسنجی
  • درباره ما

© 2023 فیلم نیوز نویسنده: علیرضا امیرگانی