پنجشنبه, خرداد 22, 1404
فیلم‌نیوز
تبلیغات
  • صفحه اصلی
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • تئاتر
  • گالری
  • نظرسنجی
  • درباره ما
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • تئاتر
  • گالری
  • نظرسنجی
  • درباره ما
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
فیلم‌نیوز
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی نمایش خانگی

نگاهی به کارنامه هنری هادی حجازی فر / تاوان موسی بودن

فیلم نیوز توسط فیلم نیوز
31 فروردین 1399
در نمایش خانگی, ویدیو
0

احتمالا فقط در سینمای ایران است که بازیگر باید تاوان نقش و تاوان مضمون فیلم‌هایش را بدهد. پس هرچقدر بازیگر خوبی باشد، هر چقدر نقشش درجه یک باشد اما وقتی فیلم یا نقش‌ و حتی دیالوگ‌ها مورد پسند گروه تصمیم‌گیر در صحنه و پشت صحنه سینما نباشد نادیده گرفته می‌شود.

انتخاب هادی حجازی‌ فر در این سال‌ها بازی در کاراکترهای معترض و سرسختی بود که مسیر شخصی‌شان را طی می‌کنند و همرنگ مصلحت طلبی جمع نمی‌شوند و چه کسی است که نداند که این مسیر و همرنگ جماعت نشدن یعنی قربانی شدن.

پس اگر اجرای درخشانش در نقش حاج احمد متوسلیان قربانی سیاست کهنه جایزه ندادن به چهره‌های تازه شد در قدم‌ های بعدی نادیده گرفتن حجازی ‌فر در «ماجرای نیمروز» و «لاتاری» نادیده گرفتن یک بازیگر نبود. نادیده گرفتن یک مسیر بود. نادیده گرفتن کمال و موسی بود!

اگر «لاتاری» به خاطر موسی و مسیر و انتخابش در جشنواره فجر به شکل معناداری نادیده گرفته شد، حجازی‌ فر اما همچنان موسی بود. در مصاحبه، در واکنش، در موضع‌گیری و در صراحت. به جای نشست و برخواست با مدیران و تهیه‌کنندگان و سرمایه‌داران سراغ رونق به یک تماشاخانه تئاتر رفت. مسیر و راه خودش را ساخت.

اگر سراغ فیلمنامه نویسی رفت بازهم شبیه بقیه نبود. او با نیکی کریمی در «آتابای» یک جهان متفاوت و حتی یک زبان تازه را برای سینمای ایران تعریف کرد و باز هم نادیده گرفته شد.

هنر و فیلم‌ها و نقش‌های ماندگار اما نه با سیمرغ ‌های جشنواره فجر که با همین سرسختی و تداوم ساخته شده‌ اند. انتهای مسیر برای حجازی ‌فر مشخص است؛ «ابتدا تو را نادیده می گیرند، بعد به تو می خندند، سپس با تو می جنگند و در نهایت تو پیروز می شوی.»

پست های مشابه :

«ماجرای نیمروز ۲» فروردین به شبکه نمایش خانگی می‌آید «ماجرای نیمروز؛ رد خون» از ۲۸ فروردین در شبکه نمایش خانگی «ماجرای نیمروز۲: رد خون» رکورد قسمت اولش را شکست مصاف شهاب حسینی با مهمانان هفتمین قسمت از «همرفیق» چطور بود؟
برچسب ها: کارنامه هنری هادی حجازی فرماجرای نیمروز ۲هادی حجازی فر
پست قبلی

بارها خواهش کردم که اینقدر سریال‌هایم را پخش نکنید، هیچ کس گوش نمی‌دهد

پست‌ بعدی

«هفت و نیم» آنلاین اکران خواهد شد/ شرایط فعلی ادامه داشته باشد، شاید «مردن در آب مطهر» هم اینترنتی اکران کنیم

پست‌ بعدی
«هفت و نیم» آنلاین اکران خواهد شد/ شرایط فعلی ادامه داشته باشد، شاید «مردن در آب مطهر» هم اینترنتی اکران کنیم

«هفت و نیم» آنلاین اکران خواهد شد/ شرایط فعلی ادامه داشته باشد، شاید «مردن در آب مطهر» هم اینترنتی اکران کنیم

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌ها

  • اخبار مهم
  • پیشنهاد
  • تئاتر
  • تلویزیون
  • تیزر
  • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
  • جشنواره چهل و یکم
  • جشنواره سی و هفتم
  • چهلمین جشنواره فیلم فجر
  • دسته‌بندی نشده
  • رادیو
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • فضای مجازی
  • گالری
  • مستند
  • نمایش خانگی
  • ویدیو
  • یادداشت

درباره ما

فیلم‌نیوز

«فیلم نیوز» مطرح ترین و پریازدیدترین رسانه سینمایی ایران است که فعالیتش را از سال ۱۳۹۱ شروع کرده است. پوشش لحظه ای اخبار سینمای ایران و جهان، پخش زنده مراسم و جشنواره های سینمایی، گفتگوهای متنوع با هنرمندان و کمپین تبلیغاتی فیلم ها و سریال های مطرح از جمله فعالیت های «فیلم نیوز» طی سال های گذشته بوده است.

دسته بندی

  • اخبار مهم
  • پیشنهاد
  • تئاتر
  • تلویزیون
  • تیزر
  • جشنواره چهل و دوم فیلم فجر
  • جشنواره چهل و یکم
  • جشنواره سی و هفتم
  • چهلمین جشنواره فیلم فجر
  • دسته‌بندی نشده
  • رادیو
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • فضای مجازی
  • گالری
  • مستند
  • نمایش خانگی
  • ویدیو
  • یادداشت
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
  • سینمای ایران
  • سینمای جهان
  • نمایش خانگی
  • تلویزیون
  • تئاتر
  • گالری
  • نظرسنجی
  • درباره ما

© 2023 فیلم نیوز نویسنده: علیرضا امیرگانی